شناسهٔ خبر: 67313232 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

زمان و مکان برگزاری پیاده‌روی و نماز عید غدیرخم در یزد مشخص شد

یزد- ایرنا- پیاده روی سنتی و نماز عید سعید غدیرخم برای شانزدهمین سال در روز سه‌شنبه پنجم تیرماه جاری با حضور اقشار مختلف مردم ولایتمدار در تکیه امیرچقماق شهر یزد برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مدرس حوزه و مسئول برگزاری پیاده روی و نماز عید سعید غدیرخم در یزد روز شنبه در نشستی با خبرنگاران استان با تشریح برنامه‌های این سنت نبوی و دعوت اقشار مختلف مردم مومن و ولایتمدار برای حضور در مراسم معنوی اظهار داشت: برای اولین بار اقامه نماز جماعت عید سعید غدیر خم در یزد از سال ۱۳۸۸ به همراه اقامه نماز باران آغاز شد و با همراهی مردم ولایتمدار همچنان ادامه دارد.

حجت‌الاسلام " احمد جواد احمدی فقیه یزدی " افزود: این مراسم معنوی ابتدا با تجمع مردم در میدان بعثت از ساعت هفت صبح روز سه‌شنبه پنجم تیرماه جاری با پیاده روی به طرف میدان امرچقماق آغاز و سپس از ساعت ۹ صبح نماز جماعت عید سعید غدیر به امامت آیت الله " محمد حسین احمدی فقیه یزدی " اقامه می‌شود.

زمان و مکان برگزاری پیاده‌روی و نماز عید غدیرخم در یزد مشخص شد

همچنین در این نشست، آیت‌الله " محمدحسین احمدی فقیه یزدی " از بنیانگذاران نماز عید غدیرخم با با بیان فضیلت این روز و اقامه نماز آن گفت: یکی از جنبه‌های اقامه نماز از جهات اجتماعی آن است هرچند که مباحث فردی و اجتماعی نماز بر هم تنیده شده است.

همچنین " امیر عباس حیران " دبیر ستاد مردمی غدیر یزد گفت: این مراسم در قالب برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی و حرکت سادات و محبین اهل بیت(ع) آغاز می‌شود و کاروان شادی موتورسواران، دوچرخه‌سواری و راه‌اندازی دسته شادی از آستان مقدس امامزاده جعفر(ع) به سمت چهارراه بعثت انجام می‌شود.

وی همچنین از دیگر برنامه‌های این مراسم را غبارروبی گلزار شهدا، همخوانی مداحان، مراسم زورخانه‌ای، مولودی خوانی و اطعام غدیر ذکر کرد که با مشارکت هیات مذهبی یزد برگزار می‌شود.

به مناسبت دهه امامت و ولایت بیش از ۱۱۰ برنامه شاخص فرهنگی، هنری، ورزشی و بصیرتی در استان یزد برگزار می‌شود.

عید غدیر ۱۸ ذی الحجه در تقویم قمری از بزرگ‌ترین اعیاد شیعیان است در احادیث شیعه این عید را عیدُاللهِ الاکبر (بزرگ‌ترین عید الهی) و اشرف الاعیاد (والاترین عید) یاد کرده‌اند.

نظر شما