شناسهٔ خبر: 67313141 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان:

زنجان از نظر ظرفیت‌سازی جزو استان‌های خوب کشور است

«برهانی» گفت: ‌زنجان جزو شبکه‌های است که از نظر ظرفیت‌سازی جزو استان‌های خوب و در این راستا جایگاه خوبی در بین استان‌ها دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفاع‌پرس از زنجان، «پروانه برهانی» مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شرکت برق منطقه‌ای حلقه اتصال بین تولید و توزیع برق است، اظهار داشت: این شرکت نگهداری و به روز آوری شبکه برق را برعهده دارد و از تولید، برق را دریافت و در اختیار شرکت‌های توزیع و صنایع بزرگ قرار می‌دهد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان با بیان طول خطوط انتقال فوق توزیع این شرکت در حدود ۳ هزار کیلومتر مدار است، گفت: ظرفیت ترانسفورماتورهای موجود این شرکت ۶ هزار مگاولت آمپر بوده و نیاز مصرف استان حدود یک هزار و ۸۲ مگاوات است.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان جزو شبکه‌های است که از نظر ظرفیت‌سازی جزو استان‌های خوب و در این راستا جایگاه خوبی در بین استان‌ها دارد، ادامه داد: تعداد مشترکان برق منطقه‌ای ‌بالای ۷ مگاوات است که شامل ۱۲ مشترک است.

این مسئول با بیان اینکه ۷ مشترک هم در دست اقدام داریم که قرار است وارد مدار استفاده شبکه برق استان شوند، بیان داشت: نیروگاه سیکل ترکیبی آریان ۲ زنجان یکی از پروژه‌های شاخص برق منطقه‌ای زنجان است که به دست رئیس جمهور شهید افتتاح شد.

برهانی خازن گذاری پست‌های فوق توزیع خمسه، ماهنشان، زنجان‌رود و چورزق ، احداث پست شهرک صنعتی نوآوران با ظرفیت ۴۰ مگاوات آمپر، خازن گذاری پست‌ها و احداث ۲ خط ۶۳ کیلوولت در پست‌های فوق توزیع برای صنایع بزرگ استان را از جمله پروژه‌های مهم و شاخص شرکت برق منطقه‌ای در دولت سیزدهم برشمرد و عنوان کرد: بحث خازن گذاری به صورت جدی در شرکت‌های برق منطقه دنبال می‌شود که این موضوع به پایداری شبکه و نیز ضریب توان را بهبود و تلفات شبکه را کاهش می‌دهد.

مدیرعامل برق منطقه ای زنجان با اشاره به فعالیت دو نیروگاه سلطانیه و نیروگاه آریان گفت: این دو نیروگاه به ظرفیت ۴۴۸ مگاوات یکی از نیروگاه‌های مهم استان است که در حال حاضر توسط بخش خصوصی اداره می‌شود و بخش بخار این نیروگاه با ۳۲۰ مگاوات در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه ۸ نیروگاه مقیاس کوچک به ظرفیت ۵۱ مگاوات و ۴ نیروگاه با ظرفیت ۲۳ مگاوات در حال احداث داریم، افزود: طبق برنامه‌ریزی های انجام شده در دولت سیزدهم اقدمات خوبی در راستای نیروگاه‌های خورشیدی انجام شده که در استان هم در این راستا گام‌های موثری برداشته شده است.

برهانی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های مهم این شرکت بالا بردن ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی است که در این راستا تفاهمنامه‌ای بین استانداری و شرکت ساتکا منعقد شده است، ادامه داد: در مجموع ۴۵ مگاوات نیروگاه خورشیدی دارای پروانه در حال احداث و ۵۰ مگاوات هم برای شهرک‌های صنعتی مصوب شده است.

انتهای پیام/

نظر شما