شناسهٔ خبر: 67313099 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: طبنا | لینک خبر

مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان گفت:‌

تشکیل ۲۰۸ پرونده قصور پزشکی در سال ۱۴۰۲

مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان از تشکیل ۲۰۸ پرونده مربوط به قصور پزشکی در سال ۱۴۰۲ خبرداد و گفت: دندانپزشکی در صدر بیشترین تعداد پرونده و معاینات مربوط به حوزه زنان و زایمان و جراحی ها در رده های دوم و سوم فراوانی پرونده‌ها در قصور پزشکی بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان،مهرشاد طهماسبی روز شنبه(۲ تیرماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، با بیان اینکه زنجان جزو چهار استان اول کشور در بیشترین تعداد نزاع است، اظهار کرد:بیشترین مراجعات پزشکی قانونی زنجان معاینات بالینی شامل نزاع و تصادفات است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۴۰ هزار و ۱۲۸ مورد معاینه در این مرکز انجام شد، این مقدار نسبت به مدت مشابه قبل ۶ درصد افزایش داشت.

مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان تعداد معاینات بالینی انجام شده در پزشکی قانونی زنجان را طی ۲ ماه نخست سال جاری پنج هزار و ۶۱۰ مورد عنوان کرد و افزود:‌ این میزان هشت درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

طهماسبی با بیان اینکه طی دوماهه سال جاری معاینات اجساد ۱۵۸ مورد بوده که این میزان نسبت به مدت مشابه قبل ۲.۵ درصد افزایش یافته است، گفت: فوتی های ناشی از تصادفات نیز ۶۲ مورد بود که ۴.۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشت.

وی پرونده های تشکیل شده در کمیسیون پزشکی این اداره کل را با ۲۹ درصد افزایش نسبت به سال قبل ۷۱ فقره بیان و تصریح کرد:‌ استان زنجان به لحاظ تعداد پرونده های تشکیل شده در کمیسیون پزشکی رتبه اول را در کشور دارد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۰۸ پرونده مربوط به قصور پزشکی در این اداره کل تشکیل شد، افزود: دندانپزشکی بیشترین تعداد این نوع پرونده‌ها را به خود اختصاص داد و معاینات مربوط به حوزه زنان و زایمان و جراحی ها در رده های دوم و سوم فراوانی پرونده‌ها در قصور پزشکی بوده است.

طهماسبی یکی از رسالت های پزشکی قانونی را صدور مجوز برای سقط جنین بیان کرد و اظهار داشت: پس از تایید نهایی برای صدور مجوز سقط، سن جنین نباید بیشتر از ۱۸ هفته و پنج روز باشد.

وی ابتلای جنین به بیماری خاص و منجر به عسر و حرج والدین و یا ادامه بارداری با احتمال خطر جانی برای مادر را از عوامل صدور مجوز برای سقط جنین ذکر کرد و یادآور شد:‌ بر این اساس سال گذشته از ۱۴۳ درخواست سقط جنین برای ۱۳۷ مورد مجوز صادر شد.

انتهای پیام/

نظر شما