شناسهٔ خبر: 67313070 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

افتتاح ابرپروژه مرکز جامع تشخیص و درمان سرطان و ۱۰ پروژه دیگر در سمنان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان از افتتاح ۱۱ پروژه درمانی و بهداشتی در این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

کامران قدس امروز (دوم تیر ماه) اظهار کرد: ۱۱ پروژه بهداشتی، درمانی، آموزشی، غذا و دارو و رفاهی به ارزش تقریبی ۱۰۰ میلیارد تومان در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم‌ پزشکی استان سمنان در چله خدمت و همزمان با افتتاح ۶۷۸ پروژه بهداشتی و درمانی سراسر کشور با حضور سرپرست نهاد ریاست‌ جمهوری در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و به‌صورت ویدیوکنفرانس به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: ابر پروژه مرکز جامع تشخیص و درمان سرطان استان سمنان که مزین به نام رئیس جمهور شهید است، از جمله طرح‌های شاخصی است که امروز با حضور سید حیدر محمدی، معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو، سید محمدرضا هاشمی استاندار و جمعی از مسئولان استانی در دانشگاه علوم پزشکی استان به بهره‌برداری رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با بیان اینکه پروژه مرکز جامع تشخیص و درمان سرطان استان سمنان در زمینی به وسعت ۶۰۰۰ مترمربع و به ارزش ۹۰۰۰ میلیارد ریال افتتاح شد، اظهار کرد: احداث مرکز جامع پیشگیری و درمان سرطان در استان سمنان از سال ۱۳۹۰ کلید خورد، این مرکز دارای ۵۲ تخت بستری و بخش‌های تصویربرداری، آزمایشگاه، پزشکی هسته‌ای، غربالگری سرطان، ام‌آرآی، شیمی‌درمانی سرپایی و بستری، رادیوتراپی، یددرمانی و براکی‌تراپی است.

وی گفت: در این دولت، مرکز جامع پیشگیری و درمان سرطان استان سمنان با پیگیری‌های انجام‌شده، صاحب پیشرفته‌ترین تجهیزات ممکن از جمله اسپکت، سی‌تی سیمولاتور و شتاب‌دهنده پرقدرت رادیوتراپی شد. ضمن اینکه تلاش شده است، این مرکز در کنار تجهیزات به‌روز، با حضور نیروهای متخصص و متعهد، تسکین‌بخش آلام دردمندان باشد.

قدس با اشاره به دیگر پروژه‌های افتتاح‌شده، ادامه داد: ستاد شبکه بهداشت و درمان، مرکز بهداشت و مرکز آموزش به‌ورزی شهرستان گرمسار در زمینی به مساحت ۱۶۸۰ مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۳۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و آزمایشگاه تشخیص طبی شبکه بهداشت و درمان شهرستان سرخه در زمینی به مساحت ۱۱۵ مترمربع و با اعتباری بالغ بر سه میلیارد تومان از پروژه‌های بهداشتی افتتاح‌شده در دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان از بهره‌برداری از بخش‌های VIP، pICU و درمان ناباروری سطح دو مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی ولایت دامغان خبر داد و گفت: هر کدام این سه بخش به ترتیب ۱۰۰، ۶۰۰ و ۱۰۰ مترمربع مساحت دارند که در مجموع با اعتبار پنج میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان افتتاح شدند. همچنین در بخش درمانی و اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، ششمین پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی ۱۱۵ شهرستان سمنان افتتاح شد.

قدس از کلنگ‌زنی پد جدید بالگرد اورژانس هوایی سمنان با برآورد اعتبار شش میلیارد تومانی خبر داد و بیان کرد: مرکز هدایت عملیات و مدیریت بحران سیار (EOC سیار) سمنان به بهره‌برداری رسید.

وی از راه‌اندازی انبار استراتژیک دارو و ملزومات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اعتبار دو میلیارد تومانی و در زمینی به مساحت ۴۵۰ مترمربع در محوطه ستاد مرکزی این دانشگاه خبر داد و اضافه کرد: ایجاد ۱۱ واحد خوابگاه متاهلین در شهرستان سرخه در زمینی با مساحت ۵۸۰ مترمربع با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان از دیگر طرح‌های افتتاح‌شده است.

انتهای پیام

نظر شما