شناسهٔ خبر: 67313030 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ورود بیش از ۱۴ هزار پرونده به محاکم قضایی بردسکن خراسان رضوی

مشهد- ایرنا- رییس دادگستری بردسکن گفت: ۱۴ هزار و ۲۸۷ پرونده در یک سال گذشته وارد محاکم قضایی این شهرستان ۸۵ هزار نفری خراسان رضوی شده است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام محمد پوراسدالله روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: دست‌کم برای این تعداد پرونده، ۳۰ هزار نفر به محاکم قضایی شهرستان مراجعه کرده‌اند در حالی که تعداد قضات دادگستری شهرستان تنها هشت نفر کارکنان اداری آن نزدیک به ۴۰ نفر است.

وی گفت: با این حجم از پرونده و کمبود نیروی قضایی و کارمند، همکاران ما مجبور هستند تا پاسی از شب پرونده‌های ورودی را مورد بررسی و رسیدگی قرار دهند.

پوراسدالله اظهار کرد: متأسفانه برخی از مسوولان باعث افزایش پرونده‌ها شده‌ و نتوانسته اند در حوزه کاری خود اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند.

وی افزود: دادستانی شهرستان در مبارزه با فساد و آسیب‌های اجتماعی با کسی تعارف ندارد و در یکسال گذشته در مقابله با معتادان متجاهر اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است که شاهد کاهش وقوع سرقت‌ها در این شهرستان بوده ایم.

رییس دادگستری بردسکن به اقدامات فرهنگی در حوزه پیشگیری از وقوع جرم و حقوق عامه اشاره کرد و گفت: در راستای حفظ حقوق عامه با زمین‌خوارانی که زمین‌ های دولتی و ملی را به تصرف خود درآورده بودند، برخورد شده است.

پوراسدالله اظهار کرد: تعدادی از زمین‌خواران با اجرای طرح‌های ضربتی، شناسایی و برای آنها نیز پرونده تشکیل شده که اکنون سیر مراحل قانونی را می‌گذراند.

وی با توجه به اظهارات دیروز امام جمعه بردسکن در خصوص بلاتکلیفی طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان، گفت: متأسفانه دستگاه قضا عضو شورای مسکن شهرستان نیست ولی به عنوان مدعی العموم به این مهم ورود پیدا کرده و نخواهد گذاشت حق متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان ضایع شود.

امام جمعه بردسکن دیروز در خطبه های نماز جمعه گفته بود که متولیان امر مسکن کجا هستند و چرا طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان قفل شده است؟

حجت الاسلام علی اصغر امینی افزوده بود: چرا مسوولان کوتاهی می‌کنند و هیچ مسوولی پاسخگو نیست که چرا بردسکن در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان دچار عقب ماندگی است و باید متولیان امر در بین مردم حضور پیدا کرده و با شفافیت دلیل اجرا نشدن طرح نهضت ملی مسکن را در این شهرستان بیان کنند.

شهرستان بردسکن با ۸۵ هزار نفر جمعیت و سه شهر «بردسکن، شهرآباد و انابد» و ۷۳ روستای بالای ۲۰ خانوار در ۲۸۰ کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد.

نظر شما