شناسهٔ خبر: 67312916 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بهره‌مندی افزون بر ۲۸ هزار دانش آموز مازندرانی از خدمات اورژانس اجتماعی

ساری - ایرنا - مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: بیش از ۲۸ هزار دانش آموز این استان، از خدمات اورژانس اجتماعی از ابتدای سال جاری تاکنون بهره مند شدند.  

صاحب‌خبر -

فریبا بریمانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به حمایت های اجتماعی روانشناختی دانش آموزان توسط اورژانس اجتماعی بهزیستی مازندران، افزود: این تعداد دانش آموز دختر و پسر در قالب اجرای برنامه های آگاهسازانه و فعالیت های آموزشی در سطح مدارس و همچنین مداخلات تخصصی فردی، خانوادگی و اجتماعی از خدمات مراکز اورژانس اجتماعی بهزیستی مازندران بهره مند شدند.

وی با مهم توصیف کردن نقش تعاملات بین آموزش و پرورش و بهزیستی در جهت کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی با رویکرد پیشگیری، بهنجار سازی و توانمندسازی، افزود: پارسال بیش از ۲۰۰ دانش آموز از سوی آموزش و پرورش به مراکز اورژانس اجتماعی بهزیستی مازندران در قالب طرح نماد ارجاع و با دریافت مداخلات فوریتی و خدمات تخصصی علاوه بر پیشگیری از ترک یا بازماندگی از تحصیل، از مسیر وضعیت مخاطره آمیز به شرایط بهنجار زندگی هدایت شدند.

لین مقام مسوول خاطرنشان کرد: بی تردید، تعمیق و ارتقای سطوح همکاری بین بخشی در جهت کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی بین بهزیستی و دیگر دستگاه های اجرایی از جمله آموزش و پرورش، علاوه بر شناسایی دانش آموزان در وضعیت مخاطره آمیز یا نیازمند خدمات و مداخلات تخصصی در حوزه بهزیستی از جمله شامل آسیب های اجتماعی و معلولیت ها، موجب انسجام بخشی امور خواهد شد.

بریمانی با اشاره به اجرای آزمایشی طرح سراد (طرح ارتقای سلامت روانی اجتماعی دانش آموزان) در سه شهر استان با همکاری آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی، نیروی انتظامی، دادگستری و بهزیستی، تصریح کرد: اجرای این طرح با رویکرد اقدام مشترک نهادهای متجانس در امور مداخلات فوریتی آسیب های اجتماعی نشان داد دانش آموزان تا چه میزان نسبت به آموزه های سلامت اجتماعی و آگاه سازی از حمایت گری های اجتماعی روانشناختی، اشتیاق به یادگیری دارند.

مدیرکل بهزیستی مازندران با مهم برشمردن اقدامات حوزه اجتماعی بهزیستی مازندران، ذیل تعاملات درون و برون سازمانی و هدایت فعالیت های آموزشی آگاه سازانه به داخل مدارس، اظهار کرد: رویکرد پیشگیرانه و مداخلات تخصصی به صورت توامان از سیاست های اصلی فعالیت های آگاه سازانه در مدارس بوده که خوشبختانه نتایج ثمربخشی در برداشته است.

بریمانی اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ فعالیت کارشناسان مراکز اورژانس اجتماعی در مدارس استان مازندران با هدف کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی، شناسایی افراد نیازمند مداخلات موثر و تخصصی آغاز شد که تا پایان سال بیش از ۲۸ هزار دانش آموز در ۱۹ شهرستان استان از این خدمات بهره مند شدند.

بهزیستی مازندران ۱۶۲ هزار خانوار با ۳۶۰ هزار نفر جمعیت را زیرپوشش دارد. بهزیستی مازندران ۶۲ هزار معلول را زیرپوشش دارد و معلولان جسمی حرکتی با ۲۷ هزار نفر بیشترین تعداد معلولان زیر پوشش این نهاد حمایتی در استان را به خود اختصاص داده اند، این نهاد همچنین ۱۳ هزار معلول کم توان ذهنی، بیش از هفت هزار معلول نابینا و هفت هزار و ۴۳۰ معلول ناشنوا و کم شنوا، ۶ هزار و ۵۰۰ بیمار روانی مزمن و ۷۳۰ معلول صوت و گفتاری را در مازندران زیرپوشش دارد.

نظر شما