شناسهٔ خبر: 67312857 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

معاون گردشگری در میز ملی گردشگری روستایی مطرح کرد:

تبدیل روستاها به مقاصد گردشگری با حداقل آسیب

معاون گردشگری در میز ملی گردشگری روستایی مطرح کرد: معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: هدف اصلی فعالیت میز ملی گردشگری روستایی در معاونت گردشگری، تبدیل روستاهای مستعد به مقاصد گردشگری با توسعه همه‌جانبه و به حداقل رساندن آسیب‌های محیط‌زیستی، اجتماعی و فرهنگی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی، علی‌اصغر شالبافیان با حضور در جمع اعضای میز گردشگری روستایی متشکل از دستگاه‌های دولتی، بخش خصوصی و ادارات‌کل استانی که در محل معاونت گردشگری تشکیل شد، با تشریح اهمیت حضور در رقابت بین‌المللی انتخاب روستاهای جهانی که هر ساله توسط سازمان گردشگری ملل متحد  UN_Tourism برگزار می‌شود، این بستر را فرصتی ویژه برای معرفی روستاهای کشورمان در عرصه جهانی اعلام و گزارشی از آخرین اقدامات حضور در نشست‌های بین‌المللی مربوطه در کشور اسپانیا را ارائه کرد.

او همچنین علیرغم اهمیت این موضوع، رسالت اصلی فعالیت میز ملی گردشگری روستایی را توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های متنوع روستاهای گردشگری کشور و تبدیل آنها به مقاصد گردشگری عنوان کرد در حالیکه کمترین آسیب محیط‌زیستی، اجتماعی و فرهنگی را به همراه داشته باشند.

شالبافیان در ادامه با اشاره به اینکه روستاهای کشورمان از ظرفیت‌های متعددی برخوردار هستند اما هنوز به جاذبه تبدیل نشده و تجاری‌سازی نشده‌اند، موضوع توجه به تامین نیازهای سخت‌افزاری از جمله زیرساخت‌ها و نرم‌افزاری شامل محصول‌سازی، محتواسازی درفضای مجازی و نیز تبدیل به مقاصد جدید را مطرح کرد.

معاون گردشگری همچنین یکی از ویژگی‌های تبدیل شدن به محصول گردشگری را در معرض دید قرار گرفتن عنوان کرد. از این رو دلیل معرفی ظرفیت‌های روستا در فضای مجازی منطبق با شاخص‌های بین‌المللی سازمان گردشگری ملل متحد UN_Tourism می‌تواند گامی مهم به سوی ایجاد رقابت برای محتواسازی روستاهای کشور و تبدیل آنها به مقاصد محصول محور و برندینگ به شمار آید.

شالبافیان فرصت گردهمایی جمع حاضر در میز گردشگری روستایی را امکانی ویژه برای آگاهی از روند انتخاب روستاهای جهانی، تبادل تجربیات و نحوه توجه به نقاط قوت روستاها عنوان کرد.

انتهای پیام/

نظر شما