شناسهٔ خبر: 67312839 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برگزاری ۵۰۰ جشن غدیر با همکاری مردم در مشهد مقدس

۵۰۰ جشن غدیر با همکاری مردم در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

برگزاری ۵۰۰ جشن غدیر با همکاری مردم در مشهد مقدس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی گفت: در دهه ولایت دو برنامه با نیت ترویج سنت اطعام به مومنین، با همکاری مجموعه‌های مردمی اجرا می‌شود.

جعفر رئیسیان زاده افزود: یکی از این برنامه‌ها با عنوان «ایران خانه حضرت رضا علیه السلام» با هدف کمک گرفتن از ظرفیت مجموعه‌های مردمی  مانند محافل خانگی، روضه خواهران و برادران، مساجد و بعضی از منازل که آمادگی برگزاری جشن دارند، اجرا می‌شود.وی  گفت: در این طرح برخی از اقلام غذایی به بانیان ارائه می‌شود تا به طبخ غذا و اطعام به مناسبت عید غدیر بپردازند و سپس جشنی را در محله خود، برگزار کنند.

معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی  ادامه داد: کسانی که تمایل دارند می‌توانند اطعام خود را برای برگزاری جشن به مناطق حاشیه شهر مشهد، هدیه کنند.رئیسیان زاده، افزود: ۵۰۰ محفل در این برنامه و پویش مشارکت می‌کنند و امروز دوم تیر مواد غذایی برای برگزاری مراسم جشن در روز‌های یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه بین ان‌ها توزیع خواهد شد.

برپایی سفره‌های علوی
وی افزود: محور دوم برنامه‌ها در دهه ولایت و امامت سفره‌های علوی  با نیت ترویج سنت اطعام به مومنین در عید غدیر است.معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی  افزود: این برنامه نه  فقط در مشهد بلکه در سطح ملی برگزار شده است و پیش‌بینی  می‌شود که یک میلیون وعده غذایی در بین گروه‌های ویژه اجتماعی، توزیع شود.

رئیسیان زاده گفت: در این برنامه بخشی از اقلام مانند گوشت به مجموعه‌های مردمی تحویل می‌شود  تا با کمک خیران و ناذران، برنج و اقلام دیگر تهیه شود و غذای طبخ شده به عنوان تبرکی امام رضا (علیه السلام) بین گروه‌های ویژه اجتماعی مانند سالمندان، بیماران و افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد، توزیع شود.

نظر شما