شناسهٔ خبر: 67312586 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

سرمربی ایران عوض نمی‌شد، در حسرت برد می‌ماندیم!

مربی اسبق تیم ملی والیبال ایران گفت: رئیس فدراسیون والیبال با انجام ریسکی بزرگ و تغییر مربی توانست از ادامه باخت‌ها جلوگیری کند.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 ملی‌پوشان ایران در هفته سوم لیگ ملت‌ها صاحب دو پیروزی برابر آمریکا و هلند شدند و مقابل فرانسه تیم قهرمان المپیک 2020 نیز شکست خوردند. تیم ملی والیبال ایران از ساعت 6:30 فردا (یکشنبه 3 تیر) در آخرین دیدار خود به مصاف تیم ملی آلمان خواهد رفت.

کامبیز یعقوبی در این خصوص بیان کرد: تا قبل از انجام تغییرات، نتایج خوبی نگرفتیم. فکر می‌کنم پائز نتوانست شناخت خوبی از تیم و بازیکنان ایران به‌دست آورد و آن روندی که همه انتظار داشتند را برآورده نکرد، جابه‌جایی به‌‌موقعی بود و رئیس فدراسیون والیبال تصمیم ریسکی و به موقعی گرفت چون در بسیاری از دیدارها حق‌مان پیروزی بود و بعد از آن دیدیم که با شناختی که پیمان اکبری از بازیکنان و تیم داشت توانست روند نتیجه‌گیری را عوض کند.

وی ادامه داد: این جابجایی نشان داد که هرچه مربی شناخت بیشتری از تیمش داشته باشد، این مسئله می‌تواند کمک‌کننده باشد. از طرفی دیگر می‌دانیم که ایرانی‌ها احساسی هستند و احساسات‌مان غلبه می‌کند. فکر می‌کنم کادرفنی جدید و در راس آن‌ها پیمان اکبری توانست با شناخت خوب و با انجام یک ریکاوری عالی و آماده‌کردن ذهن بازیکنان، روند نتیجه‌گیری تیم ملی والیبال را تغییر دهد و ورق را برگرداند.

یعقوبی با اشاره به دیدارهای اخیر تیم ملی والیبال گفت: دیدار با آمریکا و هلند را کامل نگاه کردم. کادرفنی آنالیز و تاکتیک مناسبی را در این دو دیدار اتخاذ کرده بود که توانست به تیم کمک کند. در خصوص دیدار با فرانسه، تیم ملی والیبال ایران دو دیدار سخت پنج‌سته را پشت سر گذاشته بود و بازیکنان خسته بودند. با توجه به فرصتی کمتر از 24 ساعت، امکان ریکاوری و ایجاد آمادگی نبود و توان بازیکنان‌مان به شکلی نبود که بتوانند بر تیم فرانسه غلبه کنند.

مربی والیبال ایران با ابراز رضایت از عملکرد شاگردان اکبری در هفته سوم لیگ ملت‌ها افزود: در کل معتقدم که اگر این جابجایی مربی را انجام نمی‌دادیم، نمی‌توانستیم به این پیروزی‌ها دست پیدا کنیم و درنهایت فارغ از نتیجه دیدار با آلمان به تیم ملی والیبال در هفته سوم نمره قبولی می‌دهم چون تیم‌مان روان‌تر و بهتر رقابت می‌کند و با نگاه‌کردن در چهره تک تک اعضای تیم انگیزه و آرامش بیشتری را می‌توان حس کرد، آن‌هم در شرایطی که در هفته اول و دوم بازیکنان و به‌خصوص کاپیتان تیم عصبی ظاهر شدند و خیلی زود ناراحت می‌شدند اما در هفته سوم این اتفاق نیفتاد و همه بازیکنان هم‌دل‌تر هستند و این مسئله نوید روزهای بهتری را می‌دهد.

یعقوبی با مثبت ارزیابی کردن تصمیم تقوی ادامه داد: باید از این حسن انتخاب تشکر کنیم چون رئیس فدراسیون والیبال با انجام ریسکی بزرگ و تغییر مربی توانست از ادامه باخت‌ها جلوگیری کند.

وی درخصوص تغییر نسل در تیم ملی والیبال گفت: قطعا برای آینده و پیشرفت والیبال‌مان و تدوام حضور در سطح یک دنیا ضمن حفظ بازیکنان شایسته تیم ملی باید یک سری بازیکن جدید، باانگیزه و با پتانسیل بالا به تیم ملی اضافه شوند. متاسفانه این اتفاق در سال‌های قبل خیلی کمتر رخ داد و به همین علت والیبال ایران در مقطع فعلی از وجود ستاره‌ها خالی شده است و اگر بتوانیم در کنار بازیکنان شایسته‌ تیم ملی، کم‌کم بازیکنانی با پتانسیل و آینده خوب را به تیم ملی تزریق کنیم، می‌توانیم آینده خوبی داشته باشیم و همیشه در سطح یک والیبال جهان حضور یابیم. البته به شرطی که این اضافه‌شدن بازیکنان جدید، منطقی و با فکر باشد چون بازیکنی به درد تیم ملی می‌خورد که علاوه بر پتانسیل از انگیزه بالایی نیز برخوردار باشد.

یعقوبی در پایان گفت: بازیکنانی شایسته ملی‌پوش شدن هستند که از توانایی و انگیزه بالایی برخوردار باشند. یک سری بازیکن جوان داریم که باید روی آن‌ها کار کنیم و با شیب ملایم و آرام آرام به تیم ملی اضافه کنیم تا تیم از پشتوانه برخوردار شود. نباید ناگهان دست‌مان خالی شود تا در برهه‌ای که همه به تغییر نسل اشاره می‌کنند به مشکل نخوریم. به این شیوه همواره بازیکنان باکیفیت و سرحال برای تیم ملی والیبال خواهیم داشت.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما