شناسهٔ خبر: 67312550 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

افتتاح نمایشگاه نقاشی و خوشنویسی "نقش همای" در بیرجند

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، از امروز دوم تیرماه، نمایشگاه نقاشی و خوشنویسی "نقش همای" با موضوع امام علی(ع) در بیرجند افتتاح شد.

به مناسبت دهه امامت و ولایت و از سری برنامه‌های قرارگاه شهید آوینی، نمایشگاه نقاشی و خوشنویسی "نقش همای" برپا شد.

این نمایشگاه تا پنجم تیرماه در نگارخانه استاد مهدی اسماعیلی مود پذیرای علاقمندان است.

علی فرخنده؛ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در حاشیه این نمایشگاه گفت: ۲۰ نفر از هنرمندان و اساتید هنر‌های تجسمی و ۱۵ نفر از هنرمندان خوش نویسی، روایت غدیر را به تصویر کشیدند.

وی افزود: این نمایشگاه برای برگزاری کارگاه‌های توانمند سازی هنری از طرح‌های قرارگاه شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است که با همکاری موسسه فرهنگی هنری شکوه یاران اندیشه خاوران برای اولین بار در استان برگزار شده است.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: علاقه مندان می‌توانند از ساعت ۹ تا ۱۲ صبح و عصر‌ها از ساعت ۱۷ تا ۲۰ در نگارخانه استاد اسماعیلی مود، جنب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از این آثار بازدید کنند.

گفتنی است؛ موسسه فرهنگی و هنری شکوه باران اندیشه خاوران با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی برنامه نقش همای را با حضور دکتر مرتضی گودرزی دیباج در پایان خردادماه برگزار کرد.

این برنامه با اهداف تولید آثار فاخر و تاثیرگذاری هنری با الهام از سیره امامان معصوم با بررسی موردی زندگی حضرت علی(ع) و تلاش برای ارتقای پیوند دیداری جامعه با هنر ناب ایرانی اسلامی در بستر تعالیم علوی و توجه به زیبایی شناسی نقاشی مبتنی بر مفاهیم و معرفت علوی و بکارگیری هنر نقاشی به عنوان یکی از ابزارهای تاثیرگذار در توسعه فرهنگ دینی و علوی در حال برگزاری است.

منتخبان ارسال اثر در کارگاه تولید آثار به مدت دو روز زیر نظر استاد آثار خود را تولید کردند. به پذیرفته شدگان در مرحله حضوری و راه یافتگان به نمایشگاه گواهی شرکت اعطا می‌شود‌.

نظر شما