شناسهٔ خبر: 67312523 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

مشارکت بالا در انتخابات ۸ تیر به نفع کشور است - اکونیوز

اقتصاد ایران: اصفهان - رئیس شورای اسلامی استان اصفهان گفت: ما هشتم تیر به صورت فردی تصمیم می‌گیریم اما کسی که انتخاب می‌شود چهارسال برای همه ما تصمیم گیری خواهد کرد، از این رو مشارکت بالا به نفع کشور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، جواد توحیدی راد پیش از ظهر شنبه در شورای اسلامی استان اصفهان با گرامیداشت یاد و خاطره رئیس جمهور شهید و تبریک اعیاد ولایت اظهار کرد: طبق دستورالعمل ماده ۱۵ قانون درآمدهای پایدار شهری باید کارگروهی تشکیل شود و مباحث آموزشی را در سطح استان انجام دهیم.

وی افزود: در این دستور العمل ابلاغ شده است که برای انتخابات سال آینده شوراها، کاندیداها باید کارتی داشته باشند تحت این عنوان که دوره آموزشی شوراها را گذرانده‌اند و اگر فردی برای اولین بار بخواهد کاندیدا شود بایستی این آموزش‌ها را ببینید و این بر عهده‌ی شورای اسلامی استان خواهد بود.

توحیدی راد همچنین با اشاره به اهمیت انتخابات ریاست جمهوری در هفته جاری و دعوت از آحاد مردم پای صندوق‌های رأی گفت: ما در روز هشتم تیر به صورت فردی تصمیم می‌گیریم به چه کسی رأی دهیم اما کسی که انتخاب می‌شود چهارسال برای همه ما تصمیم گیری خواهد کرد و اینکه جمعیت پای صندوق بالا باشد به نفع کشور است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری و چهار راهبرد اساسی در کلام ایشان تصریح کرد: رهبر انقلاب می‌فرماید باید به کسی رأی داد که فعال، پرکار، آگاه و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی باشد.

درادامه توحیدی راد تشکیل شوراهای اسلامی را در کشور پراهمیت دانست و اذعان کرد: با توجه به انتخابات زود هنگام ریاست جمهوری، سال آینده انتخابات شوراها به تنهایی برگزار خواهد شد؛ در ماده ۳ قانون تشکیلات طول عمر شوراها چهارسال است و ما به عنوان شورای استان اعتراض خود را در شورای عالی استان‌ها اعلام کرده ایم که اگر شورای جاری هفت ساله باشد و یا شورای آینده سه ساله شود به چه چالش‌ها ومشکلاتی خواهیم رسید چرا که با توجه به مغایرت این موضوع با قانون ما کاملاً مخالفیم و انشالله برای سال آینده تصمیمات جدی دراین خصوص گرفته شود.

وی همچنین با اشاره به جلسه شورای عالی استان‌ها و سازمان بازآفرینی کشور و عقد تفاهم نامه فی مابین اظهارامیدواری کرد: اتفاقات خوبی درآینده نزدیک در حوزه بازآفرینی شهری مشاهده خواهیم کرد.

توحیدی راد با اشاره به اهمیت بازآفرینی شهری، بافت قدیمی را اصالت مردم و بافت باارزش برشمرد و گفت: بازآفرینی روستایی نیز مانند بازآفرینی شهری پراهمیت است و باید به آن توجه شود؛ اگر اتفاقی در بافت تاریخی روستاها بیفتد دهیار آن منطقه چه کار باید کند؟

رئیس شورای اسلامی استان افزود: در برخی مناطق استان در بافت‌های قدیمی و ارزشمند اتباع زندگی می‌کنند و متأسفانه باید گفت در برخی مناطق مانند کاشان حتی تا ۷۰ درصد جمعیت این بافت‌ها افاغنه هستند و این موضوع بازآفرینی را در این مناطق با مشکل مواجهه می‌کند.

وی بیان کرد: امیدواریم در طول باقیمانده از عمر شوراهای دوره ششم بتوانیم وظایف خود را به نحو احسن انجام دهیم و خدماتی برای مجموعه شهرها و روستاهای استان انجام دهیم که مدیون مردم نباشیم.

برچسب‌ها:

نظر شما