شناسهٔ خبر: 67312509 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

خبرویژه/

انتقاد یک فعال اصلاح‌طلب از رادیکالیسم چپ‌ها

اسماعیل گرامی مقدم: رادیکالیسم از دو جهت باعث حذف اصلاح‌طلبان خواهد شد. نخست از سوی حاکمیت و دیگری از طرف مردم

صاحب‌خبر -

سرویس سیاست مشرق- رویه اصلاح طلبان و تلاش برای رادیکال کردن فضای انتخاباتی مورد انتقاد لایه‌های دیگری از اصلاح طلبان قرار گرفته است.

بررسی‌ها نشان می دهد پس از آنکه طیف اصلاح طلبان ساختاری برای جلب آرای مرددین اقدام به رادیکال کردن فضای انتخاباتی گرفته اند، این مساله موجب تحت الشعاع قرار گرفتن کنش های انتخاباتی کاندیدای اصلاح طلبان شده و طیف میانه روتر جریان اصلاحات تصریح می‌کنند اتفاقی که در حال حادث شدن است تکرار اشتباهات گذشته اصلاح‌طلبان در خدشه وارد کردن فعالیت در چهارچوب نظام است.

در این زمینه اسماعیل گرامی مقدم طی گفتگویی با روزنامه آرمان ملی با بیان اینکه پزشکیان به عنوان یک نیروی معتدل به دنبال تغییر است، تصریح می کند:

البته این تغییر نباید رادیکالیزه شود و جریانات رادیکال عملا بخواهند برای جذب آرا شعارهای تند یا رفتارها و وعده‌های تند مطالبه کنند که قابل اجرا نباشد. این به جریان اصلاحات آسیب می‌رساند.

وی با بیان اینکه یکی از پایه‌های اساسی سست شدن جریان اصلاحات در قدرت همین تندروی به شمار می‌رود، تاکید می کند که وقتی ما قابلیت اجرای برخی مطالبات را نداریم نباید آن شعارها را داد یا در آن مسیر حرکت کرد.

این فعال اصلاح‌طلب در تشریح بیشتر نفوذ رادیکالیسیم به ستاد پزشکیان گفته است:

رادیکالیسم از دو جهت باعث حذف اصلاح‌طلبان خواهد شد. نخست از سوی حاکمیت و دیگری از طرف مردم، این وضعیت که در سال‌های اخیر برای اصلاح‌طلبان اتفاق افتاد از این دو مساله بود که اصلاح‌طلبان امکان حضور خود در قدرت را از دست دادند. لذا آن اشتباه نباید صورت بگیرد. حالا که این امکان برای اصلاح‌طلبان به‌وجود آمده باید با هوشمندی فراوان و تکیه بر شعارها و وعده‌هایی که امکان آن وجود دارد حرکت انتخاباتی خود را پیش ببرند.

به باور گرامی مقدم، اصلاح طلبان باید چارچوب اصلاح‌طلبی را تعریف کنند آنهم با این رویکرد که چارچوب‌های اساسی جمهوری اسلامی را نباید خدشه‌دار کنند، اما در همین چارچوب باید دست به اصلاحاتی زد که نیازهای و خواسته‌های مردم را به مرز پیاده شدن بکشانند.

نظر شما