شناسهٔ خبر: 67312210 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان خبر داد؛

بخش بلوکهای زایمان طبیعی (LDR) در بیمارستان اکباتان راه اندازی می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکباتان مرکز فوق تخصصی مادر و کودک خواهد شد و در این راستا در هفته های آتی بخش  بلوکهای انفرادی زایمان طبیعی (LDR‍) و خدمات ویژه مراقبتهای بعد از زایمان در مرکز آموزشی درمانی اکباتان راه‌اندازی خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین همدان، محمدمهدی مجذوبی اظهار داشت: راه اندازی بخش زایمان طبیعی با فضاهای تک نفره در این مرکز با هدف ارتقا کیفیت خدمات مادر و نوزاد، ترویج زایمان طبیعی و فیزیولوژیک،  زایمان بی درد و ارتقا شاخص های کرامت محور مادران به صورت ماما محور و با حضور متخصص زنان مقیم به زودی در مرکز آموزشی درمانی  اکباتان راه‌اندازی خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: با توجه به سیاست های طرح تعالی و عدالت در نظام سلامت در راستای ارتقای سلامت مادران، افزایش جمعیت و افزایش زایمان طبیعی طرح احداث بخش های LDR در بیمارستان فوق تخصصی و تخصصی کودکان اکباتان در دستور کار قرار گرفته است.
وی بیان کرد: بخش LDR به مكان هایی در زایشگاه ها گفته می شود كه هر مادر در اتاق خصوصی با امكانات رفاهی و درمانی و با حفظ حریم خصوصی هنگام زایمان طبیعی استفاده می كند.
مجذوبی در پایان خاطرنشان کرد: در این بخش ها شرایط زایمان فیزیولوژیك و زایمان بدون درد برای مادر فراهم می شود و به زایمان طبیعی مادران كمك می كند.

نظر شما