شناسهٔ خبر: 67312175 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برداشت گلرنگ از ۳۰۰۰ هکتار از مزارع استان اصفهان

برداشت گل گلرنگ در بیش از ۳۰۰۰ هکتار از مزارع استان اصفهان آغاز شد.

صاحب‌خبر -

برداشت گل گلرنگ از ۳۰۰۰ هکتار از مزارع استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ کارشناس مسئول دانه‌های روغنی و گیاهان صنعتی جهاد کشاورزی استان اصفهان پیش بینی کرد: بیش از ۶ هزار تن دانه و ۴۰۰ تن گل از مزارع زیر کشت گلرنگ در استان برداشت شود. 
کیوان بنی اسدی افزود: کشور‌های چین، ترکیه، هند و آلمان بازار هدف صادرات گل گلرنگ استان اصفهان هستند.
وی ادامه داد: وسعت زیر کشت گلرنگ در مزارع استان به سه هزار هکتار رسیده و هنوز کشت این محصول به شکل تابستانه در شهرستان مبارکه ادامه دارد.
کارشناس مسوول دانه‌های روغنی و گیاهان صنعتی جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: شهرستان‌های هرند، مبارکه، اصفهان، شاهین شهر، برخوار، شهرضا، لنجان و تیران بیشترین مساحت زیرکشت گلرنگ را در استان دارند.
وی افزود:در دو سال گذشته در قالب "طرح جهش تولید در دیم زارها"، کشت گلرنگ به دیمزار‌های شهرستان‌های فریدن، فریدونشهر، بویین و میاندشت، چادگان و سمیرم راه باز کرده است.
کارشناس مسوول دانه‌های روغنی و گیاهان صنعتی جهاد کشاورزی استان اصفهان همچنین با اشاره به اینکه آغاز خرید تضمینی دانه‌های گلرنگ در کمتر از یک ماه آینده آغاز می‌شود، گفت: قیمت خرید تضمینی این محصول امسال از طرف دولت، ۳۲۰هزارریال تعیین و اعلام شده است.
وی گفت: گلرنگ گیاهی است، که هم از دانه آن برای روغن کشی و هم از گلچه‌های آن بر‌ای تهیه رنگ طبیعی در صنایع غذایی، دارویی و آرایشی و بهداشتی استفاده می‌شود.

نظر شما