شناسهٔ خبر: 67312161 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل صمت استان:

واحدهای صنفی زنجان به «کیو آر کد» مجهز می‌شوند

زهرا فتحی زهرا فتحی

مدیرکل صمت استان زنجان گفت: با پیگیری‌ها، تجهیز واحدهای صنفی زنجان به کیو آر کد (QR Code) در حال انجام است.

صاحب‌خبر -

مجید گلشنی‌منفرد امروز (دوم تیر ماه) در نشست خبری با بیان اینکه در دو سال گذشته تلاش کردیم شاخص‌ها، اهداف و برنامه‌های را مشخص و پروژه‌محور حرکت کنیم، اظهار کرد: این اقدام حرکتی است که در بحث‌های اجرایی کمتر به آن پرداخته می‌شود.

وی با بیان اینکه زنجان جزو استان‌هایی است که کمترین نرخ بیکاری را دارد، ادامه داد: با وجود این موضوع، ما به این امر توجه نداریم که توزیع و توازن اشتغال و بیکاری در استان به چه شکلی است.

گلشنی‌منفرد با بیان اینکه توجه توسعه و توازن اقتصادی، گسترش صنایع کم‌آب‌بر، توسعه صنایع مادر و ایجاد زنجیره تامین و تولید از اولویت‌های توسعه صنعتی در زنجان است، افزود: تشکیل زنجیره تولید همواره یکی از تاکیدهاست، زیرا باعث می‌شود هزینه تولید کاهش یابد. همچنین با تشکیل زنجیره حلقه‌های مفقوده شناسایی می‌شود و این امر سبب می‌شود سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها انجام شود.

او با بیان اینکه سال گذشته با جذب ۱۹ همت سرمایه‌گذاری، هدف‌گذاری ۱۰.۹ درصدی رشد بخش صنعتی استان محقق شد، گفت: برای تحقق اهداف، سه هدف عمده دنبال می‌شود که این اهداف شامل تکمیل طرح‌های مهم، احیای واحدهای راکد و توسعه سرمایه‌گذاری‌های موجود است‌.

مدیرکل صمت استان زنجان با بیان اینکه جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی از دیگر نگاه‌ها در حوزه صنعت است که در این زمینه جذب ۶۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در استان در سال گذشته داشتیم، اظهار کرد: علاوه بر دغدغه افزایش سرمایه‌گذاری، تنوع در سرمایه‌گذاری‌های داخلی نیز برای ما مهم است و توجه ویژه به آن وجود دارد.

گلشنی‌منفرد بیان کرد: سال گذشته ۲۳ قلم کالا به محصولات صادراتی استان اضافه و ۱۳ مقصد جدید به مقاصد صادراتی محصولات استان افزوده شد.

وی با اشاره به چالش‌های حوزه معدن در استان زنجان، ادامه داد: دو سال گذشته ۴۶۰ معدن داشتیم که ۱۰۹ مورد آن فعال بودند که کمتر از ۲۰ درصد معادن را شامل می‌شد. اکنون نیز تعداد معادن فعال به ۲۰۲ مورد رسیده است.

او با توضیح اینکه تقریباً ۹۵ درصد حقوق دولتی استان مشمول معدن انگوران است که ۱۵ درصد حقوق برای عمران و آبادانی باز نمی‌گشت، بیان کرد: ۲۷۰ درصد رشد در اخذ حقوق دولتی مربوط به معادن خصوصی به غیر از معدن انگوران داشتیم.

وی با یادآوری اینکه با اقدامات صورت‌گرفته ضمانت‌نامه بانکی بیش از ۱۰۰ معدن به‌روزرسانی شد و بقیه نیز در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: پروانه و مجوز اکتشاف پهنه‌های معدنی بعد از حدود ۱۰ سال صادر شد که شامل معادن مربوط به شهرستان‌های استان از جمله طارم و سلطانیه بود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با یادآوری اینکه تعیین تکلیف برخی اتحادیه‌های صنفی و اتاق اصناف استان که انتخابات آنها به تعویق افتاده بود، یکی از حرکت‌های مهم در استان است، توضیح داد: از آنجا که برای ما اجرای قانون نظام صنفی اهمیت دارد انتخابات میان‌دوره‌ای طبق قانون و ضوابط برگزار شد.

گلشنی‌منفرد با اشاره به اینکه پیشنهاد افزایش قیمت نان از سوی اتحادیه نانوایان مطرح شده است، گفت: قیمت‌گذاری نان به استان واگذار شده است و تصمیم برای افزایش قیمت‌ها از طریق کارگروه آرد و نان انجام‌ می‌شود.

وی با توضیح اینکه اتحادیه نانوایان قیمت جدید را پیشنهاد داده است، افزود: سازمان صمت عضو کارگروه است و تصمیم‌گیری به‌شکل مستقیم برعهده این سازمان نیست.

 انتهای پیام

نظر شما