شناسهٔ خبر: 67312076 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس شورای استان اصفهان:

مخالفت رئیس شورای استان اصفهان با ۳ ساله شدن شوراهای آینده

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان با اشاره به مخالفت خود با ۳ ساله شدن شوراهای آینده گفت: در ماده ۳ قانون تشکیلات طول عمر شوراها چهار سال است؛ بنابراین شورای استان اعتراض خود را در شورای عالی استان‌ها اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، جواد توحیدی‌راد امروز _شنبه دوم تیر_ در اجلاس شورای اسلامی استان اصفهان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رئیس جمهور شهید، و تبریک دهه ولایت، اظهار کرد: شورای اسلامی استان با سه ساله شدن دوره شوراها مخالف است.

وی افزود: طبق دستورالعمل ماده ۱۵ قانون درآمدهای پایدار شهری باید کارگروهی تشکیل شود تا مباحث آموزشی را در سطح استان انجام دهیم، زیرا برای ثبت‌نام انتخابات سال آینده، کاندیدها باید کارت دوره آموزش شوراها داشته باشند.

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: حتی اگر فردی برای اولین‌بار بخواهد کاندید شود باید این دوره آموزشی را طی کرده باشد که اجرای این دوره آموزشی بر عهده شورای اسلامی استان خواهد بود.

توحیدی‌راد با تاکید بر حضور آحاد مختلف مردم در انتخابات ریاست جمهوری، اضافه کرد: فردی که برای ریاست جمهوری انتخاب می‌شود چهار سال برای تمام ملت تصمیم‌گیری خواهد کرد؛ بنابراین حضور با شکوه در پای صندوق‌ها به نفع کشور است.

وی با اشاره به چهار راهبرد اساسی رهبر معظم انقلاب در انتخاب فرد اصلح برای ریاست جمهوری، ادامه داد: باید به کسی رأی داد که فعال، پرکار، آگاه و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی باشد.

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: در ماده ۳ قانون تشکیلات طول عمر شوراها چهار سال است؛ بنابراین شورای استان اعتراض خود را در شورای عالی استان‌ها اعلام کرد، مبنی بر اینکه اگر شورای جاری هفت ساله باشد یا شورای آینده سه ساله شود به چه چالش‌ها و مشکلاتی خواهیم رسید چراکه با توجه به مغایرت این موضوع با قانون کاملاً مخالف هستیم که امید می‌رود برای سال آینده تصمیمات جدی گرفته شود.

توحیدی‌راد با اشاره به جلسه شورای عالی استان‌ها و سازمان بازآفرینی کشور و عقد تفاهم‌نامه فی‌مابین، گفت: با توجه به اهمیت بازآفرینی شهری، اتفاقات خوبی را در آینده شاهد خواهیم بود.

توحیدی‌راد ادامه داد: بافت قدیمی شهر و روستا با ارزش است؛ بنابراین باید به آن توجه شود که اگر اتفاقی در بافت تاریخی روستاها بیفتد دهیار آن منطقه چه کاری باید انجام دهد.

وی تاکید کرد: در بعضی بافت‌های قدیمی مناطق مختلف استان اتباع زندگی می‌کنند که اجرای طرح بازآفرینی را در این مناطق با مشکل مواجه می‌کند.

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان ادامه داد: امید می‌رود در طول باقیمانده از عمر شوراهای دوره ششم بتوانیم وظایف و خدمات‌دهی خوبی انجام دهیم تا مدیون مردم نباشیم.

به گزارش ایمنا، در این جلسه به موضوع کارت شوراها، بازآفرینی شهری، آسفالت ریزی مناطق سردسیر استان، مطالعات پساب و آبیاری فضای سبز، مشکلات طرح تفضیلی شهرها، عوارض آلایندگی، عدم صدور احکام پرسنل شهرداری‌ها، مشکلات سامانه پارسیان، دفترچه خدمت عوارض شهرداری نائین، عبور خودروهای سنگین و آسیب به جاده‌های جرقویه، تخصیص سود سازمان همیاری شهرداری‌های استان به شهرداری‌ها به عنوان درآمد پایدار، مشکلات میدان فرزانگان برخوار، کاهش ارزش افزوده، به روز رسانی قوانین شوراها و ماشین‌آلات عمرانی و حمل‌ونقل مطرح و بررسی شد.

نظر شما