شناسهٔ خبر: 67311969 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

گردهمایی فعالان صنعت ریخته‌ گری، قالب ‌سازی و مدل ‌سازی ایران در شهر آفتاب

نمایشگاه تخصصی ریخته ‌گری، قالب‌ سازی و مدل‌ سازی ماشین آلات و تجهیزات وابسته از تاریخ ۲ تا ۵ مرداد ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد. نمایشگاه تخصصی ریخته ‌گری، قالب‌ سازی و مدل‌ سازی ماشین آلات و تجهیزات وابسته از تاریخ ۲ تا ۵ مرداد ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

برای اولین بار در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی شهر آفتاب، نمایشگاه تخصصی ریخته ‌گری، قالب‌ سازی و مدل‌ سازی ماشین آلات و تجهیزات وابسته از تاریخ ۲ تا ۵ مرداد ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد. پیرامون جزییات برگزاری این نمایشگاه گفتگویی با محمود بندرچی رئیس ستاد برگزاری این رویداد  مصاحبه ای ترتیب داده ایم.

<div id="video-display-embed-code_12467467" ><script type="text/JavaScript" src="https://borna.news/fa/news/play/embed/2108868/12467467?width=400&height=300"></script></div>

تاریخچه برگزاری رویداد

بندرچی در خصوص جزییات برگزاری این رویداد، گفت: این نمایشگاه با همایش فعالان ریخته گری ایران سابق بر این به مدت ۵ دوره در محل هتل المپیک برگزار شده است. از آنجا که در سال های اخیر روند نمایشگاه های فعال در حوزه فلزات و معادن بیشتر به سمت فولاد متمایل شده به نحوی می توان گفت که بخش ریخته گری از نظر نمایشگاهی مورد غفلت واقع شده است. بنابراین جای خالی برگزاری یک رویداد کاملا تخصصی در این حوزه احساس می شد.

 

محمود-بندرچی

 

ریخته گری مادر تمام صنایع است

وی افزود: همه می دانیم صنعت ریخته ‌گری به عنوان یکی از صنایع مادر، نقشی حیاتی در اکثر صنایع استراتژیک کشور دارد. این صنعت در صنایع مختلف مانند خودروسازی، نیرو محرکه، نفت، گاز و پتروشیمی، صنایع دفاعی، فولاد، معادن، سیمان، ریلی، دریایی، هوایی، لوازم خانگی، آب، فاضلاب، شیرآلات بهداشتی،تجهیزات صنعتی و ... کاربرد بسیاری دارد.

اهداف برگزاری نمایشگاه

بندرچی در ادامه به تشریح اهداف برگزاری این رویداد پرداخت و گفت: ما در خلال برگزاری این نمایشگاه، ۳ هدف را دنبال می کنیم. در وهله اول، نمایش و معرفی ظرفیت ها، توانمندی ها و دستاوردهای صنعت ریخته گری، قالب سازی و قطعه سازی مورد توجه است؛ هدف دوم تمرکز بر زنجیره تامین که شامل مواد اولیه، ماشین آلات و تجهیزات و خدمات وابسته به این صنعت است و نهایتا تمرکز بر زنجیره ارزش با هدف رشد، شکوفائی صنعت و بومی سازی قطعات و نیازمندی های کلیه حوزه هایی که از صنایع ریخته گردی بهره می برند است. این رویداد با حمایت شرکت شهرک های صنعتی ایران، انجمن های تخصصی این حوزه مانند انجمن دایکست ایران، انجمن قالب سازان، انجمن ماشین سازان و تراشکاران وسایر تشکل های همسو برگزار خواهد شد.

برگزاری کارگاه های آموزشی کاربردی

رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه همچنین خاطرنشان کرد: همزمان با برگزاری این رویداد کارگاه های آموزشی کاربردی و نشست های تخصصی و صنفی نیز برگزار می ‌شود. ما معتقدیم که این رویداد فرصتی بی ‌نظیر برای فعالان صنعت ریخته‌ گری، قالب ‌سازی و مدل ‌سازی جهت تبادل نظر، برقراری ارتباطات جدید و یافتن راه‌ حل ‌های نوآورانه برای چالش ‌های این حوزه فراهم می ‌کند.

زیرساخت های مناسب شهر آفتاب برای برگزاری این رویداد

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت های شهر آفتاب برای برگزاری این نمایشگاه عنوان کرد: این مرکز نمایشگاهی به عنوان دومین سایت برگزاری نمایشگاه‌ های بین ‌المللی و تخصصی تهران، از زیرساخت ‌های مناسب نمایشگاهی، سالن‌ های مجهز و استاندارد، دسترسی آسان، پارکینگ به تعداد مناسب و تعرفه ‌های رقابتی برخوردار است. همین عوامل سبب شده تا بسیاری از نمایشگاه‌ های تهران نیز به این محل منتقل شوند.

وی افزود: محل برگزاری این نمایشگاه، به دلیل نزدیکی به شهرک ‌های صنعتی استان‌ های تهران، البرز، قزوین، زنجان، قم، مرکزی و اصفهان و.... دسترسی فعالان این حوزه برای حضور در این رویداد را آسان ‌تر کرده است.

برگزاری همزمان نمایشگاه معدن(اکتشاف،استخراج و فرآوری مواد معدنی)

بندرچی همچنین گفت: همزمان با برگزاری این رویداد، نمایشگاه تخصصی معدن، صنایع معدنی، ماشین ‌آلات و تجهیزات وابسته، نیز از تاریخ ۲ الی ۵ مرداد ماه در محل نمایشگاه های شهر آفتاب  تهران برگزار خواهد شد. این رخداد فرصتی منحصر به فرد برای تبادل نظر و تعامل بین فعالان صنعت ریخته‌ گری و صنایع معدنی ایجاد می کند.

علاقمندان می توانند اطلاعات بیشتر را از دبیرخانه نمایشگاه با شماره   ۷-۸۸۳۴۶۴۵۵-۰۲۱ و یا وب سایت www.rastak-expo.com دریافت کنند.

نظر شما