شناسهٔ خبر: 67311959 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اولین دوره واگذاری بیش از ۸۰۰ پروژه نهضت ملی مسکن برای کارکنان نیرو‌های مسلح آغاز شد

معاون وزیر راه وشهرسازی از آغاز واگذاری اولین دوره از ساخت وتحویل پروژه های نهضت ملی مسکن برای کارکنان نیروهای مسلح کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

ارسلان مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران  از آغاز واگذاری اولین دوره از واحدهای نهضت ملی مسکن برای کارکنان نیروهای مسلح خبر داد و گفت: این واحدها به تعداد ۸۳۹ واحد در شهرهای تهران، کاشان، شیراز، کرمانشاه، تربت حیدریه و همچنین مرکز نگهداری و توانبخشی بیماران ذهنی، حرکتی و جسمی ۱۰۰ تختخوابی باران رحمت برگزار شد.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه وزارت راه و شهرسازی و ستاد کل نیروهای مسلح، تاکید کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه مقرر شده است که ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای تأمین مسکن نیروهای مسلح در کشور ساخته شود.

مالکی  اظهار کرد: در نهضت ملی مسکن تأمین زمین از سوی دستگاه‌های مختلف دولتی مورد تأکید قرار گرفته است و هر دستگاهی که این امکان را فراهم کرده ساخت و ساز اراضی آن دستگاه شروع شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ساخت‌وساز در اراضی دولتی به تأمین زمین برای اقشار خاص اشاره کرد و گفت: برای اقشار خاصی که ظرفیت‌هایی در خود دارند، پیگیری‌هایی به صورت ویژه انجام می‌شود و از جمله تاکنون ۱۴۰ هزار واحد برای مسکن کارگری موسوم به صنعت‌شهرها تأمین شده است.

مالکی بیان کرد: دانشگاهیان و اعضای هیأت علمی، هنرمندان، ورزشکاران و فرهنگیان، سایر اقشاری هستند که تأمین زمین آنها به طور ویژه پیگیری می‌شود. از مجموع 45 هزار هکتار زمین تأمین شده برای نهضت ملی مسکن 5 هزار هکتار توسط دستگاه‌های دولتی تأمین شده است.

گفتنی است  پیش‌از این وزیر راه و شهرسازی از آغاز عملیات اجرایی بیش از ۲۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن برای خانواده‌های نیروی مسلح خبر داده بود.

خبرنگار: محبوبه کباری

نظر شما