شناسهٔ خبر: 67311825 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در گفتگو با دانشجو مطرح شد

شهرداری تبریز باید در دادگاه قضایی پاسخگوی مردم باشد/ مطالبه و تجمع به حق مالکان فاز ۲ خاوران مقابل استانداری + فیلم

فرماندار تبریز گفت: باید برای شهرداری تبریز پرونده قضایی تشکیل شود تا جواب این ندانم کاری را بدهند، مالکان فاز ۲ خاوران تبریز نباید کتک این تصمیمات بد سلیقه‌ای شهرداری را بخورند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، صبح امروز تعدادی از مالکان اراضی فاز ۲ خاوران تبریز که ۱۳ سال قبل زمین‌های کشاورزی خود را طی مصالحه‌ای به شهرداری تبریز تحویل دادند تا به جای آن در مدت ۱۰ سال زمین‌های مسکونی تحویل بگیرند، جهت پیگیری و مطالبه حقوق خود که حال ۳ سال از موعد مقرر آن گذشته است در مقابل استانداری آذربایجان شرقی تجمع کردند و خواستار رسیدگی و پیگیری هر چه بیشتر مسئولان برای حل شدن مشکلات و تحویل اراضی خود شدند.

یونس فاتح فرماندار تبریز در گفتگو اختصاصی با خبرگزاری دانشجو، در خصوص مسائل و مشکلات مختلف فاز ۲ خاوران گفت: اشتباهی را مسئولان انجام دادند، حالا نمی‌خواهم بگویم مستقیم مقصر شهرداری  است، اما بالاخره ما در مقابل کار انجام شده‌ای که مسبب آن شهرداری بود قرار گرفتیم.

وی اظهار کرد: از زمانی که این مشکل بیشتر شد در دوره مرحوم زین العابدین رضوی خرم استاندار اسبق و شهید رحمتی استاندار سابق آذربایجان شرقی مجموعه‌ای از اقدامات را شروع کردیم؛ جناب آقای رحمتی، رضوی خرم و امام جمعه شهید فاز ۲ خاوران جزو اولویت‌های اول‌شان بود و انصافا این مسئله را خیلی جدی پیگیری می‌کردند.

بیشتر بخوانید: تذکر چند باره امام جمعه تبریز در مورد مشکلات اراضی فاز ۲ خاوران/ وزیر راه پای درد و دل مالکان + فیلم

فرماندار تبریز گفت: اکنون که بنده با شما مصاحبه می‌کنم تمام مجوز‌ها از سمت مسئولان کشوری به استان تفویض شده و الان پرونده فاز ۲ خاوران در کمسیون ماده ۵ استان قرار دارد و تمام مجوز‌های مربوطه از سمت دستگاه‌های کشور توسط آقای جبارعلی ذاکری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی اخذ شده است و الان در حال بررسی مجوز‌های کشوری هستند، برای همین موضوع صبح همکاران ما جلسه کمسیون ماده ۵ گذاشتند.

وی افزود: مالکان فاز ۲ خاوران تبریز برای این موضوع واقعا اذیت شدند و ما مسئولان استان باید این مشکل خاص و بزرگ را که بالاخره مسئولان دوره‌های گذشته بدون بررسی و اخذ مجوز‌های لازم به وجود آوردند حل کنیم.

فاتح با اشاره به این موضوع که اگر تفکیک فاز ۲ خاوران تبریز دیرتر حل شود، مشکلات اضافه می‌شود اظهار کرد: کسانی که رانت دارند و ذی نفع این مسئله هستند پشت پرده مدیریت می‌کنند، کسانی که در فاز ۲ خاوران امتیاز و قطعات زیادی دارند سود می‌‎برند، اما مردمی که بالاخره با فروش اموال و طلا‌های خود امتیاز‌های فاز ۲ خاوران را خریدند تحت فشار هستند و ذی نفعان الان در صحنه نیستند و در پشت پرده کار‌های اصلی را آن‌ها انجام می‌دهند.

 

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_2314868" ><script type="text/JavaScript" src="https://snn.ir/fa/news/play/embed/1154123/2314868?width=400&height=300"></script></div>

 

فرماندار تبریز یادآور شد: باید مردم مدتی دیگر تحمل کنند تا این مشکل حل شود، الان صبح به مسئولان استان گفتیم تا تشریف بیاورند تذکرات و راهنمایی‌ها را برای مردم تشریح کنند.

وی ادامه داد: قرار بود امسال بعد و یا قبل از عید غدیر خبر‌های خوش فاز ۲ خاوران به مردم اعلام شود، اما هنوز حل نشده است و انصافا دولت سیزدهم در این مسئله نه تنها نقشی نداشت بلکه تمام تلاش و اقدامات خود را انجام داد تا مشکل برطرف شود.

فاتح گفت: خداوند آقای رضوی خرم و رحمتی را بیامرزد، همیشه یکی از مسائلی که به ما تاکید می‌کردند همین فاز ۲ خاوران تبریز بود، آقای رحمتی برای این مسئله دو بار خودشان به تهران رفتند تا پیگیر ماجرا شوند؛ اراده ما هم برای حل شدن است و مجوز‌ها از وزرات راه و شهرسازی صادر شده و آن‌ها مشکلی ندارند، فاز ۲ خاوران نفس‌های آخرش را در راستای حل شدن می‌کشد.

وی گفت: نباید از این تجمع سو استفاده شود، به نظر من باید مسئولان آن وقت شهرداری و عاملانی که باعث این مشکل شدند و بدون هیچ هماهنگی به دست مردم قرارداد دادند، به دادگاه دعوت شوند تا پاسخگو باشند.

فرماندار تبریز تاکید کرد: باید برای شهرداری تبریز پرونده قضایی تشکیل شود تا جواب این ندانم کاری را بدهند، مردم نباید کتک این تصمیمات بد سلیقه‌ای شهرداری را بخورند؛ ما به احترام مردم داریم کار می‌کنیم و امیدواریم هر چه زودتر مشکل حل شود.

خبرگزاری دانشجو طی گزارش‌های متعددی زوایای مختلف پرونده اراضی فاز ۲ خاوران تبریز و علل گره خوردن این ماجرا را به صورت مفصل بررسی کرده است که در ادامه قابل مشاهده است:

ماجرای فاز ۲ خاوران تبریز از کجا آغاز شد؟/ تعلل شهرداری، گره تحویل اراضی مالکان را کور کرد + فیلم
همت دولت باعث تکمیل پروژه ٢٢ ساله مسیر ریلی میانه-تبریز شد / زمین‌های فاز دو خاوران به زودی تحویل داده خواهد شد
دستور صریح رئیس جمهور برای اصلاح حریم فاز ۲ خاوران / مالکان همچنان در انتظار تعیین کاربری اراضی + فیلم
مسئله آب‌های مرزی در برنامه هفتم توسعه مغفول مانده است / قول ۶ ماهه برای تحویل اراضی مسکونی به مالکان فاز ۲ خاوران +فیلم
قول ۶ ماهه فرماندار تبریز برای تحویل اراضی مسکونی به مالکان فاز ۲ خاوران
سوداگری دلالان در اراضی فاز ۲ خاوران تبریز + فیلم
فاز ۲ خاوران تبریز، جزو اولویت‌های روزانه استانداری / صادقانه پای کار آمدیم تا مشکلات مالکان حل شود
روند طولانی طرح‌های جامع شهری به ضرر کلان‌شهرها / فاز ۲ خاوران‌ها، باید با سیاست‌گذاری کلان حل شود
امتیازهای مالکان فاز ۲ خاوران تبریز در مهر ماه ثبت می‌شود
ایستگاه‌های پایانی ۱۳ سال بلاتکلیفی/ آغاز ثبت امتیاز‌های فاز ۲ خاوران تبریز توسط شهرداری
چرا تحویل اراضی فاز ۲ خاوران تبریز ۱۳ سال طول کشیده است؟ + فیلم
قول ۲۰ روزه برای تغییر کاربری اراضی فاز ۲ خاوران تبریز/ ۵ هزار ۲۰۰ مالک، همچنان بلاتکلیف + فیلم
گره خوردن مشکل حریم بخش باسمنج به اراضی فاز ۲ خاوران تبریز
پرونده فاز ۲ خاوران تبریز در وزارت کشور پیگیری می‌شود/ رفع ممنوعیت معامله اراضی
حق مالکان فاز ۲ خاوران، فسخ معامله و بازگشت اراضی/ عدم پاسخگویی، روال در پیش گرفته شهرداری منطقه ۹ تبریز + عکس
فاز ۲ خاوران تبریز در انتظار تایید شورای عالی معماری و شهرسازی کشور/ دستور معاون اول رئیس جمهور در پیوست پرونده قرار دارد + فیلم

نظر شما