شناسهٔ خبر: 67311801 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

استاندار همدان : دولت چهاردهم در احیای واحدهای راکد مسیر دولت شهید جمهور را ادامه دهد

استاندار همدان گفت: دولت چهاردهم در توجه به افزایش تولید و راه اندازی کارخانه های راکد و احیای آنها مسیر دولت شهید جمهور را ادامه دهد. استاندار همدان گفت: دولت چهاردهم در توجه به افزایش تولید و راه اندازی کارخانه های راکد و احیای آنها مسیر دولت شهید جمهور را ادامه دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، علیرضا قاسمی فرزاد روز شنبه در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برتر و نشست با صنعتگران و فعالان حوزه صنعت و معدن اظهار کرد: در انتخابات مبادا دچار غفلت شویم چرا که فرصتی برای آزمون و خطا نداریم و حرف زدن صرف کفایت نمی کند.

 

وی با اشاره به اینکه نامزدهای تایید شده از لحاظ شخصیتی و فردی مورد تایید قرار گرفته اند، ادامه داد: کشور به رئیس جمهوری نیاز دارد که تلاش بیشتری برای رشد و توسعه اقتصادی داشته باشد و در عمل نشان دهد که خستگی ناپذیر است.

 

استاندار همدان در ادامه با بیان اینکه مساله تعهد ارزی صادرکنندگان که موجب مشکلاتی برای فعالان اقتصادی و صادر کنندگان شده است، باید در دولت چهاردهم بررسی شود افزود: فعالان اقتصادی در شرایط سخت برای ادامه تولید، صادرات و سرپا نگه داشتن اقتصاد تلاش همه جانبه دارند.

 

وی با اشاره به اینکه در زمان جنگ دولت به تنهایی نمی توانست جنگ را اداره کند، ادامه داد: امروز افسران اقتصادی نیز دولت را در تنگناهایی که برای کشور فراهم شده است، یاری می کنند.

 

استاندار همدان تاکید کرد: استانداری با تشکیل جلسات مربوط به ستاد تسهیل از کارخانه و کارگاههای که دچار مشکل شده باشند حمایت می کند تا بتوانند رونق اقتصادی را در استان شاهد باشیم.

 

وی با بیان اینکه فرمایش رهبری در تلاش برای رشد و جهش اقتصادی را فصل الخطاب می دانیم، یادآور شد: در تغییر و تحولی که در اتاق بازرگانی ایران به وجود آمد و افراد سرآمد مسوولیت گرفتند، شاهد اقدامات و تحولات خوبی در بخش صادرات هستیم.

 

قاسمی فرزاد گفت: مساله خودتحریمی در این روزها بدتر از تحریم های بیگانگان است، که در برخی مواقع صادرکنندگان با آن مواجه می شوند و استانداری همدان تلاش می کند تمام موانع تولید را از سر راه بردارد.

 

وی با اشاره به اینکه ممکن است یک کارشناس در برخی ادارات مانع از فرایند سریع امور مربوط به تولید و صادرات باشند، تصریح کرد: دستگاه‌های نظارتی کنترل خوبی بر برخی سنگ اندازی های مسیر تولید و صادرات دارند.

 

استاندار همدان با بیان اینکه اگر صادرات نکنیم تولید و اشتغال دچار مشکل می شود، اظهار کرد: در استان با کشت گلخانه ای توانسته ایم صادرات خوبی داشته باشیم اما باید با افزایش کیفیت و تنوع بخشی به محصولات میزان صادرات را بیشتر کرد.

 

وی خواستار تعمیم مسیر تولید و صادرات کشاورزی به دیگر بخش های اقتصادی از جمله صنعت و معدن شد و تاکید کرد: باید در این زمینه از جهش تولید و استفاده از تمام ظرفیت ها بهره بگیریم.

 

قاسمی فرزاد ادامه داد: در تولید سیب زمینی نیز جزو صادر کنندگان برتر کشور هستیم اما باید مزیت های نسبی در این زمینه را افزایش دهیم.

نظر شما