شناسهٔ خبر: 67311309 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

سونی، رقیب هدست ویژن پرو اپل را معرفی کرد

صاحب‌خبر -

هدست جدید و جذاب سونی جدیدترین رقیب ویژن پرو اپل است که با همکاری زیمنس و کوالکام سعی در سلطه بر بازار هدست‌های واقعیت مجازی دارد. مشخصات بیشتر این هدست را در ادامه مطالعه خواهید فرمود.

در جریان رویداد AWE 2024 در کالیفرنیا، سونی هدست واقعیت ترکیبی جدیدی را معرفی کرد که رقیبی جدی برای هدست ویژن پرو اپل به شمار می‌رود. برای ساخت این هدست، سونی با برخی از نام‌های سرشناس حوزه واقعیت مجازی مانند کوالکام همکاری خواهد کرد.

این هدست جدید سونی که «سیستم تولید محتوای فضایی» نام دارد قابلیت‌های جذابی مانند صفحه نمایش میکرو دیسپلی اولد با رزولوشن 4K برای هریک از چشمان کاربر، تراشه هوش مصنوعی اسنپدراگون ایکس آر 2 پلاس کوالکام، یک کنترل انگشتی و یک سیستم کنترل اشاره‌ای را ارائه کرده و محصولی فوق‌العاده درخشان به نظر می‌رسد.

هدست XR سونی هدست XR سونی

سونی برای رقابت با هدست ویژن پرو اپل چه برنامه‌ای دارد؟

نخستین بار در رویداد CES 2024 بود که سونی از همکاری خود با برند سرشناس زیمنس و ساخت هدست‌های جدید واقعیت افزوده/مجازی خود خبر داد و اعلام کرد که گجت جدیدش را در اختیار تولیدکنندگان محتوا و توسعه‌دهندگان در حوزه‌های مختلف صنعتی از جمله سرگرمی قرار خواهد داد.

صفحه نمایش‌های اولد میکرو دیسپلی این هدست که در برابر هریک از چشمان کاربر قرار می‌گیرند رزولوشن 4K داشته و قادرند همانند شیشه، محتوای پشت خود را نیز به کاربر نشان دهند. پانل‌های به کار رفته در این صفحه نمایش‌ها همچنین قادر به نمایش 96 درصد از طیف رنگ DCI-P3 خواهند بود.

هدست سونی رقیب ویژن پرو اپل هدست سونی رقیب ویژن پرو اپل

کاربران این هدست سونی قادر خواهند بود با اتصال کنترلرهای خارجی به آن از قابلیت‌های جدیدی برای تعامل با اشیاء سه‌بعدی و اشاره دقیق‌تر استفاده کنند. این دستگاه از مجموعه‌ای از شش دوربین و حسگر بهره می‌برد که ادراک محیطی کاربر را افزایش داده و استفاده از اکسسوری‌های مختلف برای تعامل با محیط مجازی اطرافش را ساده‌تر می‌کند. از این طریق، هدست سونی امکان ساخت، نمایش و ویرایش مدل‌های سه‌بعدی را در فضای واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده فراهم خواهد کرد.

همچنین تراشه اسنپدراگون XR2+ کوالکام نیز عملکردی بی‌نقص را چه در ارائه حداکثر کیفیت در نمایشگرهای میکرو ال ای دی و چه در ارتقای تجربه کلی کار در فضای XR خواهد داشت و هدست سونی را به یک رقیب جدی برای ویژن پرو اپل تبدیل خواهد کرد.

هدست سونی رقیب ویژن پرو اپل هدست سونی رقیب ویژن پرو اپل

علاوه بر این، کنترل اشاره‌ای هدست سونی که در دست غالب کاربر قرار می‌گیرد برای پاسخ‌دهی هرچه بهتر دستگاه به فرامین کاربر طراحی شده؛ درحالیکه کنترل حلقه‌ای که در دست مخالف جا می‌گیرد قادر به هدایت هرچه بهتر سوژه‌های تصویر خواهد بود. البته تولیدکنندگان محتوا همچنین می‌توانند بنا به انتخاب خود حین استفاده از این هدست از کیبورد نیز در کنار کنترلرهای انگشتی و اشاره‌ای آن بهره ببرند.

البته باید توجه کرد که علیرغم نمایش هدست‌های جدید سونی در رویداد AWE، این کمپانی و همکارانش هنوز هیچ اطلاعات رسمی در خصوص سایر جزئیات آن منتشر نکرده‌اند. بنابراین برای آگاهی از جزئیاتی مثل مشخصات فنی کامل، زمان معرفی، قیمت، سازگاری نرم افزاری و بازارهای هدف این محصول باید منتظر انتشار اخبار تکمیلی از سوی سونی ماند.

در گجت نیوز بخوانید:
چینی‌ها موفق به شبیه‌سازی حس لامسه در دنیای واقعیت مجازی شدند ۱۵ مورد از بهترین بازی های واقعیت مجازی که باید همین حالا امتحانشان کنید هدست واقعیت مجازی سامسونگ یک کپی ارزان از اپل ویژن پرو است!

نظر شما