شناسهٔ خبر: 67311294 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

وصال شیرین زوج‌های جوان بوشهری با حال و هوای معنوی حرم

47 زوج بوشهری به زیارت حرم مطهر رضوی مشرف شدند و در رواق دارالهدایه پای درس مهارت‌های زندگی نشستند.

صاحب‌خبر -

چهره‌های شاداب و خندانشان نشان از وجود آرامش در زندگیشان را می‌داد و زندگی ای که تازه در کنار هم شروع کرده بودند. عمر زندگی مشترک عروس و دامادهای بوشهری که به مشهدالرضا مشرف شده بودند از چند ماه تا چند سال بود و قرار بود ساعتی را مهمان برنامه‌های فرهنگی مذهبی حرم مطهر رضوی در دارالهدایه باشند.
از همه جای بوشهر آمده اند به پابوسی آستان مقدس امام رضا(ع)؛ بندر دیلم، بندر گناوه، بوشهر، برازجان، کنگان و ... . 
بعضی‌ها پوست صورتشان سبزه و گندمی‌همانطور که در ذهنم متصور شده بود بودند و بعضی‌ها هم سفید و معمولی مثل خیلی از مردم دیگر ایران. چادرهای سفید و گلدار زیبا روی سر عروس خانم‌ها بود و بعضی آقا دامادها هم کت و شلوار دامادی شان را تن کرده بودند تا هم روزهای خوش اول آشنایی‌شان تازه شود و هم در حریم امن رضوی آن را متبرک کنند. 
امروز هم یک عصر گرم اما دلنشین در حرم مطهر رضوی است که 47 زوج جوان بوشهری که از جای جای این استان زیبا در قالب طرح «وصال شیرین» از بوشهر زائر آقا شده‌اند، آمده‌اند تا ماهشان را عسل کنند. 
اینها مهمان مراسم فرهنگی و مذهبی بخش گروه‌های زیارتی رواق مبارکه دارالهدایه حرم مطهر رضوی شده‌اند تا هم درس مهارتهای زندگی را از زبان حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی حسین زاده بشنوند و هم دلشان را با مداحی محمد جعفرنژاد گرم کنند و هوایی حرم.
حجت الاسلام حسین زاده نکاتی که می‌خواهد بیان کند را از دل قرآن انتخاب کرده تا به کار این زوج‌های جوان بیاید است؛ اما این سخنرانی مثل خیلی از سخنرانی‌هایی که پایشان نشستم نیست. کلام سخنران باعث می‌شود هر از گاهی خنده روی لبان مهمانان نقش ببندد و با خودشان بگویند «واقعا راست میگه حاج آقا». 
حجت الاسلام حسین زاده به چند ویژگی که زن و شوهر باید در طول زندگی رعایت کنند با تکیه بر کلام الهی اشاره می‌کند و می‌گوید: اینکه قرآن فرموده زن و شوهر لباس یکدیگرند علاوه بر حُسن‌هایی که دارد، به معنای هشدار نیز هست. ما وقتی لباسی کهنه می‌شود دور می‌اندازیم اما زن و شوهر باید حواسشان باشد این لباس اگر کهنه شد نباید دور بیندازند و دلشان نسبت به هم چرکین نشود. 
حسین زاده تمام نکات را به قدری شیرین و ظریف بیان می‌کرد که اگر کسی آن وسط چرتش هم گرفته بود هشیار می‌شد و دل به صحبتهایش می‌داد. برای من که بسیار لذت بخش بود و امیدوارم این مدل دوره‌های آموزشی در تمام سطوح رونق بگیرد. 
او از اینکه زنان به محبت نیاز دارند گفت و اینکه مرد باید برای ابراز آن خلاقیت داشته باشد و صرفا به گفتن واژه‌های تکراری بسنده نکند. زن و شوهر باید همه چیزشان برای هم خاص باشد؛ نگاهشان، کلامشان، رفتارشان و حتی لحن و تُن صدایشان و این را بین خود در حریم خصوصی نیز حفظ و تقویت کنند. حفظ عزت نفس همسر بین خودشان و دیگران بسیار مهم است و زندگی عزتمندانه باعث تقویت پایه‌های زندگی مشترک می‌شود.
حجت الاسلام حسین زاده به یکی از شایع ترین مسائلی که باعث اختلاف زن و شوهرها بعد از آشنایی می‌شود اشاره کرد و ادامه داد: زن و شوهر نباید یکدیگر را به خاطر دیگران ناراحت کنند. نباید به خاطر رفتار غلط دیگران یا حتی رفتارهای خارج از زندگی خودشان با یکدیگر جر و بحث کنند، بلکه باید بتوانند آن را مدیریت کنند. مثلا زن بخاطر خانواده شوهر و بالعکس گلایه می‌کند یا دخالت‌ها و چشم و هم چشمی‌ها در زندگی مشترک، کامشان را تلخ می‌کند. 
حسین زاده تاثیر شبکه‌های اجتماعی در زندگی مشترک را هم مهم دانست و گفت: تا زمانی که به مدیریت گوشی هوشمند و سواد رسانه مسلط نشدید و نتوانستید آن را در کنار زندگی مشترکتان مدیریت کنید فضای مجازی را کنار بگذارید.
سخنرانی حجت الاسلام حسین زاده با دعا و سلام و صلوات تمام می‌شود و بعد از آن، محمد جعفرنژاد چند بیتی در وصف امام علی(ع) زوج‌های جوان را مهمان می‌کند و در نهایت با دعا برای شهدای خدمت و رئیس جمهور شهید جلسه را به پایان می‌رساند. 
جلسه که تمام شد نوبت رسید به عکس یادگاری زوج‌های جوانی که به زیارت حرم علی بن موسی الرضا(ع) مشرف شده بودند. چه وعده شیرینی است که این وصال شیرین را به حال و هوای این حریم امن، وصل کنند و از او بخواهند پشت و پناه عمر زندگی مشترکشان باشد و چه پناهی بهتر و امن‌تر و بالاتر از پناه رضا(ع). 
ما هم برای این زوج‌های جوان دعای خیر می‌کنیم و آرزو می‌کنیم لحظات با هم بودنشان به بهترین شکل ممکن همراه با رنگ الهی و معنوی سپری شود.

برچسب‌ها:

نظر شما