شناسهٔ خبر: 67310960 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

آخرین اخبار انتخابات 1403؛ پزشکیان: اولویت من حذف «بی‌عدالتی و تبعیض» است/ برخی چه کاره هستند که نگذارند ما به قدرت برسیم؟! / جلیلی: کشور را نباید معطل مذاکرات با چند کشور نگه‌ داشت/ موضوع برجام قدیمی شده/ قالیباف: دست و پای دولت را از اقتصاد کوتاه خواهم کرد/ ارز نباید چندنرخی باشد

صاحب‌خبر -

شفقنا- کمتر از یک هفته تا چهاردهمین دور انتخابات ریاست جمهوری فاصله داریم. منازعات سیاسی،  مناظره های تلویزیونی و تبلیغات و سفرهای استانی نامزدها همچنان در حال استمرار است.

در ادامه به بازتاب مهم ترین تحلیل ها و اخبار حوزه انتخابات می پردازیم:

جدول پخش برنامه تبلیغاتی امروز کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش شفقنا، امروز، شنبه «۲ تیر ماه ۱۴۰۳»، برنامه تبلیغاتی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری در شبکه‌های مختلف سیما پخش می‌شود.

زرآبادی سخنگوی ستاد پزشکیان شد

قالیباف: در دولت چهاردهم دست و پای دولت را از اقتصاد کوتاه خواهم کرد

محمد باقر قالیباف در بین اصناف کشور گفت: بنده قول می‌دهم که در دولت چهاردهم دست و پای دولت را از اقتصاد کوتاه خواهم کرد؛ اما باید هم دولت و هم بخش خصوصی به مردم پاسخگو باشیم؛ زمانی غصه می‌خورم برای اینکه ما همه چیز در کشور داریم اما به جای استفاده از آن دست تمنا به سوی دوستان و حتی دشمنان دراز می‌کنیم. متن کامل صحبت های قالیباف

پزشکیان: از بین بردن محدودیت و بی عدالتی مهمترین برنامه در کردستان است

مسعود پزشکیان صبح شنبه در فرودگاه سنندج در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از بین بردن محدودیت و بی عدالتی مهمترین برنامه در کردستان است.در خدمت مردم کردستان هستیم و ان شاءالله اگر انتخاب شوم به امید خدا کارها را پیگیری و زمینه پیشرفت این استان را فراهم می‌کنیم. متن کامل صحبت های پزشکیان

جلیلی: امروز موضوع برجام قدیمی شده است

سعید جلیلی در میان دانشجویان دانشگاه شریف گفت: امروز موضوع برجام قدیمی شده است.برای جلوگیری از تورم و اقتصاد باید با پولشویی مبارزه کنید و راه دیگر مبارزه با تروریسم است و کشور ما پیشتاز مبارزه با تروریسم است. این مسائل از ضرورت هایی بود که درFATF مطرح شد.این خط کشی های سیاسی و جناحی نمی تواند به جواب سوالات دانشجویان پاسخ دهد. متن کامل صحبت های جلیلی

هم میهن: اصولگرایان غالب به غلط تصور می‌کردند که می‌توانند یک انتخابات صوری برگزار کنند

هم میهن نوشت: اصولگرایان غالب به غلط تصور می‌کردند که می‌توانند یک انتخابات صوری برگزار کنند که منحصر به رقابت درون‌گروهی باشد. در واقع، پس از آقای رئیسی، شکاف‌های درون‌گروهی آنان به‌شدت افزایش یافته بود و هرکدام دنبال رسیدن به صندلی ریاست‌جمهوری شدند و در این راه جنگی تمام‌عیار را دامن زدند و افشاگری‌های تازه‌ای را علیه یکدیگر انجام دادند.

خراسان نوشت: « با افزایش مشارکت ، رفتن آقای پزشکیان به دور دوم قطعی به نظر می رسد»

خراسان نوشت: با توجه به این که بخش اصلی از جمعیتی که نسبت به حضور در انتخابات تردید دارد، در صورت مشارکت به آقای پزشکیان رای خواهد داد، لذا با افزایش مشارکت ، رفتن آقای پزشکیان به دور دوم قطعی به نظر می رسد.

شریعتمداری: «جناب پزشکیان! با این طیف از همراهان دنبال ادامه راه دولت شهید رئیسی هستید»

کیهان نوشت: تقریباً تمامی همراهان و همکاران شما در فعالیت‌های انتخاباتی دقیقاً همان اعضا و کارگزاران دولت آقای روحانی هستند! این تناقض -با عرض پوزش- چگونه قابل توضیح است؟! و نمونه‌های پُر‌شمار دیگری از این دست.

اطلاعات نوشت:« اصل، بر تساوی حقوق، برابری در عرصه رقابت و مشارکت گسترده اقشار مختلف مردم است»

اطلاعات نوشت: هر شائبه‌ای به نفی و اثبات برای ورود به کار رقابت، در چنین نهادها و رسانه‌ها خلاف و عین بی‌عدالتی و خروج از سیاست کلی نظام و قانون اساسی است. اصل، بر تساوی حقوق، برابری در عرصه رقابت و مشارکت گسترده اقشار مختلف مردم است.

جمهوری اسلامی نوشت: «انتظار مشارکت بالا در انتخابات چقدر می‌تواند منطقی باشد؟»

جمهوری اسلامی نوشت: انتظار مشارکت بالا در انتخابات چقدر می‌تواند منطقی باشد؟در نظام جمهوری اسلامی، انتظار اینست که معیارها برای نامزدی ریاست جمهوری و سایر مسئولیت‌ها بقدری پررنگ و سرشار از محتوا باشند که جاذبه آنها باعث مشارکت بالای 90 درصدی مردم در پای صندوق‌های رای باشد.

دنیای اقتصاد نوشت:« بر اساس مناظرات اقتصادی، ذهنیت سیاستمداران از واقعیت موجود فاصله بسیار دارد»

دنیای اقتصاد نوشت: مناظرات اقتصادی را می‌‌‌توان فارغ از معدود لحظات برخی از نامزدها این‌‌‌گونه جمع‌‌‌بندی کرد که نه‌تنها ذهنیت سیاستمداران از واقعیت موجود و ادراک جامعه فاصله بسیار دارد، بلکه حتی اصول سیاست‌‌‌ورزی به عنوان یک حرفه نیز در ایران امروز با اعوجاجات جدی مواجه است.

فلاحت پیشه: «پزشکیان نباید تحت تأثیر ساختار قرار بگیرد »

یک تحلیلگر سیاسی به آرمان ملی گفت: معتقدم پزشکیان نباید تحت تأثیر ساختار قرار بگیرد. ساختاری که آقای پزشکیان در آن کار کرده مجلس بوده و در لابی های مجلس نیز نوعی محافظه کاری وجود دارد. این در حالی است که در شرایط کنونی ما با مجلسی مواجه هستیم که میانگین رأی آوری برخی از آنها بین ۵ تا۶ درصد است. کاندیدایی که به دنبال پدیده شدن است باید خواست مردم کوچه و بازار و جامعه را نمایندگی کند.

جوان نوشت: برخی اظهارات پزشکیان و رفتار بیشتر همراهان او نشانه‌هایی از «چپ» ندارد

جوان نوشت: برخی اظهارات او و رفتار بیشتر همراهان او نشانه‌هایی از «چپ» ندارد و این یک زنگ خطر است که باید فقط برای خود ایشان به صدا درآورد. اصلاح‌طلبان حرف از پیروزی قطعی می‌زنند، اما رفتار انتخاباتی‌شان شبیه کسانی است که انتظار شکست را می‌کشند؛ و این مطلبی است که باید آن را جدای از شخصیتی که آقای پزشکیان در مجموع از خود نشان می‌دهد، فهمید و تحلیل کرد.

اعتماد نوشت: «در چارچوب نظام سیاسی کنونی قائل به تغییر و تحول و اصلاحیم»

اعتماد نوشت: ما درچهارچوب نظام سياسي كنوني قائل به تغيير و تحول و اصلاحيم و اين اصلاح بايد در بستري عاري از خشونت و خيابان و خالي از جنگ و جدل باشد. ما معتقديم اگر همه مردم بيايند، پيام روشني دارد. پيام روشنش اين است كه مردم مشي سياسي مبتني بر تحريم مبتني بر جدال با دنيا مبتني بر تحديد مطبوعات و رسانه‌ها و اهل رسانه را نمي‌پسندند.

ایران نوشت: «هیچ کاندیدایی دوره هشت ساله و خسارت‌بار آقای روحانی را گردن نمی‌گیرد»

روزنامه ایران نوشت: هیچ کاندیدایی دوره هشت ساله و خسارت‌بار آقای روحانی را گردن نمی‌گیرد. حتی کاندیدایی که اعضای اصلی ستاد او و همراهان شانه‌به‌شانه‌اش در برنامه‌های انتخاباتی را مسئولان دولت‌های یازدهم و دوازدهم تشکیل داده‌اند، مصرّ است که بگوید ربطی به دهه ۹۰ و مسئولان آن دوره ندارد.

صبح نو نوشت:«کاندیداها در بیان وعده‌های خود باید واقعیت نظام بین‌الملل را در نظر بگیرند»

صبح نو نوشت: کاندیداها در بیان وعده‌های خود باید واقعیت نظام بین‌الملل را در نظر بگیرند و ضمن داشتن برنامه برای خنثی‌سازی تحریم‌ها از فرصت‌های بین‌المللی ایجاد شده نیز برای کاهش تنش و رفع تحریم‌ها به نفع مردم و اقتصاد کشور استفاده کنند.

فرهیختگان:  بالاخره منازعه اصلی سیاسی فضای انتخاباتی در حال شکل‌گیری است

فرهیختگان نوشت: به نظر می‌رسد مناظره‌های دوم و سوم ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ تحت تاثیر نتایج نظرسنجی‌ها صورت بنیاد شده و از محتوای اولیه تغییر جهت داده است. نظرسنجی‌های دانشگاهی و غیردانشگاهی با وجود اختلاف‌نظر‌های اولیه در چند موضوع با هم مشترکند. اول اینکه علی‌رغم برآورد‌های اولیه تاکنون امکان مشارکت خیلی بیشتر از ۵۰ درصد فراهم نیست.

یک فعال سیاسی: : در روزهای آینده شاهد حضور مرددین در فضای انتخابات خواهیم بود

یک فعال سیاسی به ایلنا گفت: : در روزهای آینده شاهد حضور مرددین در فضای انتخابات خواهیم بود اگرچه که در روزهای آینده می‌بایست کمپین انتخاباتی آقای پزشکیان و شخص ایشان بتواند با صراحت بیشتری آن منویات قلبی خود را با همان اخلاصی که دارد به مردم بیان کند.

یک نماینده مجلس: مردم از این قول‌ها خسته هستند

علی کشوری درباره این‌که چه باید کرد تا شاهد حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی باشیم، به ایلنا گفت: باید یک مقداری حرف‌هایی که می‌زنیم جنبه اجرایی داشته باشد، این که بخواهیم قول و وعده بدهیم؛ مردم از این قول‌ها خسته هستند ما باید برای برون رفت از مشکلات راهکار ارائه دهیم بگوییم راهکار واقعی چیست و در موضوع  تورم، بحث های اقتصادی و مشکلات معیشتی را این گونه حل می‌کنیم. متاسفانه مردم را می بریم در یک جریانی که ذهن‌شان را درگیر می‌کنیم جوری که از اصل موضوع غافل می‌شوند این‌ها برای مردم ایجاد ناامیدی می‌کند و می‌گویند رای می‌دهیم و هر سال این چیزها را می‌شنویم و هر سال هم هیچ اتفاقی نمی‌افتد، امیدواریم به سمت این برویم که حرف های قابل اجرا بزنیم.

 

 

نظر شما