شناسهٔ خبر: 67310955 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

45 آتش سوزی در جنگل‌های یونان

صاحب‌خبر -

شفقنا- رسانه‌های یونانی روز جمعه گزارش دادند که وزش بادهای شدید، آتش‌سوزی‌ها در 45 نقطه از جنگل‌های این کشور به ویژه در پلوپونز (جنوب) را تشدید کرده و یک مرد در آتش سوزی جنگلی در یونان جان خود را از دست داد.

به گزارش شفقنا؛ وبگاه روزنامه الشرق الاوسط نوشت: «یک مقام مسئول در دفتر رسانه‌ای سازمان آتش نشانی یونان گفت هنوز از علت مرگ وی اطلاع دقیقی نداریم و بر اساس شهادت‌ها هنگام حرکت برای کمک به اطفای حریق سقوط کرده است».

به گزارش خبرگزاری یونانی آنا؛ وی افزود که قربانی که مردی 55 ساله است که در روستای مرتیا، در غرب پلوپونز زندگی کرد، او بیهوش بود و به بیمارستان پیرگوس منتقل شد.

45 آتش سوزی جنگلی در یونان روز جمعه برای سومین روز متوالی ثبت شد. بر اساس آنچه آتش نشانان گزارش داده اند که وزش باد شدید آتش‌ها را شعله‌ور تر کرده که منجر به تخلیه پیشگیرانه تعدادی از روستاها به ویژه در پلوپونز (جنوب) شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، حداقل چهار آتش سوزی بزرگ در شبه جزیره پلوپونز، به ویژه در نزدیکی شهر مگالوپولیس در آرکادیا، و در استان های آرگولید، مسینیا و آخائا، واقع در 150 تا 250 کیلومتری جنوب غربی آتن، رخ داده است.

«واسیلیس فاتراکوگیانیس»، سخنگوی آتش نشانی در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «شرایط (اقلیمی) بسیار دشوار است، زیرا سرعت باد در برخی مناطق در روز جمعه از 95 کیلومتر در ساعت فراتر رفت که کار خلبانان بمب افکن آبی را برای مقابله با آنها دشوار می‌کند.

این مقام افزود: «در مجموع 45 آتش سوزی در نقاط مختلف کشور به ثبت رسیده است که یکی از آنها در نزدیکی استراحتگاه ماورو لیتاری در نزدیکی آتن بود که به سرعت مهار شد. وی از شهروندان خواست تا هوشیار باشند».

در مگالوپولیس؛ به گزارش خبرگزاری آنا یونان، با وقوع آتش سوزی در نزدیکی یک نیروگاه برق متعلق به شرکت برق یونان، 44 آتش نشان با پشتیبانی 12 خودرو، 6 بمب افکن آبی و دو بالگرد به دنبال مهار شعله‌های آتش بودند.

از روز چهارشنبه، مقامات نسبت به “خطر بسیار زیاد” آتش سوزی در جنگل‌ها به دلیل بادهای شدید و دمای بالا که در برخی مناطق به 40 درجه سانتیگراد رسیده است، هشدار داده بودند.

آتش‌سوزی روز چهارشنبه در کوروپی، 30 کیلومتری جنوب شرقی آتن به ثبت رسید، جایی که تخلیه پیشگیرانه برای ساکنان دو روستای مجاور و سه مدرسه خصوصی انجام شد.

یونان که هفته هاست به موج گرما عادت کرده است، پس از مشاهده سردترین زمستان تاریخ خود، خود را برای تابستان سخت و به ویژه وقوع آتش سوزی در جنگل‌ها آماده می‌کند.

این کشور مدیترانه‌ای هفته گذشته شاهد اولین موج گرما بود و دمای هوا به بیش از 44 درجه سانتیگراد را تجربه کرد. در سال 2023، این کشور شاهد آتش سوزی‌های ویرانگر و موج گرمایی بود که به مدت دو هفته ادامه داشت و در طی آن دما از 40 درجه سانتیگراد گذشت.

این خبر را در وبگاه الشرق الاوسط ببینید

نظر شما