شناسهٔ خبر: 67310899 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: طبنا | لینک خبر

حزب‌الله به ارتشی هوشمند تبدیل شده است

یک روزنامه صهیونیستی با اشاره به ناتوانی تل‌آویو در برابر حزب‌الله لبنان نوشت که این حزب با پهپادها و موشک‌های کروز و توان بالای آتش خود به ارتشی هوشمند تبدیل شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت(طبنا)روزنامه صهیونیستی هاآرتص با اشاره به تهدیدات روزافزون پهپادهای حزب الله لبنان در برابر ژیم صهیونیستی و چالش‌های آن برای سامانه دفاع موشکی این رژیم تاکید کرد که ارتش تل‌آویو از رسیدن به راهکاری برای حل این مشکل ناتوان است.

یانیف کوبوویچ خبرنگار مسائل نظامی رژیم صهیونیستی در این روزنامه نوشت که پهپادهای حزب الله لبنان تخریب گسترده‌ای در شمال سرزمین‌های اشغالی ایجاد کرده و احساس امنیت ده‌ها هزار نفر از شهرک نشینان را از بین برده است.

وی می‌افزاید که این پهپادها معادله را به نفع یک سازمان نظامی در برابر یک ارتش نظامی تغییر داده و حزب الله به لطف تکنولوژی و سلاح‌های دقیق خود به ارتشی هوشمند تبدیل شده که از توانمندی بالایی برای جمع آوری اطلاعات دقیق جاسوسی و انجام حملات تهدید آمیز علیه ارتش و زیرساخت‌های حیاتی سرزمین‌های اشغالی برخوردار شده است.

این گزارش می‌افزاید که دسترسی حزب الله به تسلیحات دقیق شامل پهپادها با تعداد فراوان، رژیم صهیونیستی را از دفاع کلاسیک از سرزمین‌های اشغالی محروم کرده است!

هاآرتص در مطلب دیگری نوشت که توانمندی‌های حزب الله لبنان موازنه قدرت استراتژیک رژیم صهیونیستی در برابر دشمنانش را از بین برده است. حزب الله به خوبی از قدرت شناسایی مناطقی که رادارهای ارتش تل‌آویو در آن قرار دارد، برخوردار است و از همان ابتدای جنگ نشان داده که تجربه‌های زیادی در طول جنگ در سوریه گرفته که باعث تقویت توانمندی ها و بهبود شرایط عملیاتی آن در برابر ارتش رژیم صهیونیستی شده است.

این گزارش به نقل از یک منبع ارشد امنیتی رژیم صهیونیستی تاکید کرد که قدرت حزب الله برای انجام حملات دقیق در بخش‌های غافلگیر کننده از سرزمین‌های اشغالی و توان آتش این حزب و پهپادها و موشک‌های کروز آن به تهدیدات واقعی برای سامانه دفاع هوایی رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.

هاآرتص در پایان گزارش خود پیش بینی کرد که حزب الله در آینده بیش از پیش روی زیرساخت‌های اقتصادی و اهداف بیشتر نظامی در سرزمین‌های اشغالی متمرکز شده و باعث آواره شدن تعداد بیشتری از شهرک نشینان شمال سرزمین‌های اشغالی شود، چرا که تخلیه غیرنظامیان از این مناطق آنها را به اهدافی مشروع برای حزب الله تبدیل خواهد کرد.

نظر شما