شناسهٔ خبر: 67310850 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرعامل آبفا: ۲۱ روستای کرمانشاه از آب سالم برخوردار شدند

کرمانشاه- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از صرف ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای آبرسانی روستایی به «مجتمع امام‌علی(ع) یک» در شهرستان کرمانشاه خبر داد و گفت: با اجرای این پروژه، هزار و ۲۵۰ خانوار روستایی از نعمت آب شرب سالم برخوردار شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا داودی روز شنبه از مهمترین پروژه‌های اجرا شده روستایی فاقد آب شرب در حوزه شرکت آب و فاضلاب استان را پروژه آبرسانی مجتمع "امام‌علی(ع) یک" عنوان کرد و افزود: در این پروژه اکثر روستاها فاقد تأسیسات آبرسانی و آب شرب بودند.

وی اضافه کرد: در مرحله اول اجرای پروژه آبرسانی به مجتمع امام علی(ع) یک، چاهی با آبدهی بیش از ۲۵ لیتر در ثانیه حفر شد و پس از آن تأسیساتی از جمله لوله‌گذاری و ساخت مخازن در این منطقه انجام گرفت و سپس با همزمان شدن اجرای این پروژه با طرح های جهاد آبرسانی، پروژه مذکور به قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) واگذار شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اعتبار صرف شده برای آبرسانی به این مجتمع را در مجموع ۴۵۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: با اجرای این پروژه، در حال حاضر ۲۱ روستا با جمعیتی بیش از هزار و ۲۵۰ خانوار از نعمت آب شرب سالم برخوردار شده‌اند.

داودی اقدامات انجام گرفته در این پروژه را حفر یک حلقه چاه با عمق ۱۱۰ متر، ۸۵ کیلومتر لوله‌گذاری خط انتقال، پمپاژ و شبکه توزیع، ساخت ۲۲ باب مخزن با متراژ ۱۱۵۰ متر و احداث چهار ایستگاه پمپاژ آب عنوان کرد و گفت: این پروژه در حال حاضر وارد مدار بهره‌برداری شده و ساکنین این مناطق از نعمت آب شرب پایدار و کاملا سالم برخوردار شده‌اند.

استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه ۳۷۰ هزار مشترک آب دارد که از این تعداد بیش از ۳۰۰ هزار مشترک مربوط به کلانشهر یک میلیون نفری کرمانشاه است.

نظر شما