شناسهٔ خبر: 67310726 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تکمیل بیش از ۱۵۵ طرح نیمه تمام نفت و گاز در دولت سیزدهم

وزیر نفت گفت: بیش از ۱۵۵ طرح نیمه تمام نفت و گاز به ارزش ۳۴ میلیارد دلار با استفاده از توان داخلی در دولت سیزدهم، افتتاح و تکمیل شد.

صاحب‌خبر -

 

** تکمیل بیش از ۱۵۵ طرح نیمه تمام نفت و گاز در دولت سیزدهم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، جواد اوجی وزیر نفت در نشست خبری مشترک با سخنگوی دولت و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: بیش از ۱۵۵ طرح نیمه تمام نفت و گاز در دولت سیزدهم تکمیل شد.

وزیر نفت تصریح کرد: این طرح‌ها با استفاده از توان داخلی به بهره‌برداری رسید؛ طرح‌هایی که بیش از ۱۰ سال پیشرفت لاک‌پشتی داشت و بلاتکلیف بود. 

اوجی گفت: بیش از ۱۵۵ طرح نیمه تمام نفت و گاز به ارزش ۳۴ میلیارد دلار با استفاده از توان داخلی، افتتاح و تکمیل شد.

وزیر نفت اظهار داشت: ارزآوری برای کشور در دولت سیزدهم انجام شد که فراموش شده بود. جمع‌آوری گاز‌های مشعل، توسعه میادین مشترک نفتی و ذخیره سازی گاز که در دولت قبل مورد بی‌توجهی بود، در دستور کار قرار گرفت.

اوجی تصریح کرد: سابقه نداشته است که در زمستان، نیروگاه‌های ما به مشکل سوخت بخورند. تولید گاز کاهش پیدا کرده بود. مجوز‌ها را گرفته بودیم، اما یک کشتی هم برای خرید و نگهداری مخازن و میعانات نفت، نداده بودند.

وزیر نفت گفت: ما هر سال ۴۶۰ میلیون دلار بابت خرید و اجاره این کشتی‌ها هزینه می‌دادیم. از مهر ۱۴۰۰ چیزی به میعانات یا نفت روی آب اضافه نشد. تا پایان سال ۱۴۰۰ و اوایل سال ۱۴۰۱ هیچ‌گونه میعانات گازی، نفت سنگین و فوق سنگین روی آب نداشتیم. 

اوجی اظهار داشت: در زمستان ۱۴۰۰ با توجه به ناترازی در بحث گاز، نه قطعی گاز نیروگاه‌ها را داشتیم و نه قطعی گاز در حوزه صنایع و بخش خانگی.

نظر شما