شناسهٔ خبر: 67310625 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

معاون بهبود تولیدات دامی مازندران مطرح کرد

هدف‌گذاری برای افزایش تولید گوشت قرمز در مازندران

معاون بهبود تولیدات دامی مازندران یکی از هشت برنامه راهبردی این استان را هدف‌گذاری بر افزایش تولید گوشت قرمز مطرح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، محمدمهدی عباس‌زاده، عصر امروز_شنبه دوم تیر_ در بازدید از کارخانه‌های تولید خوراک دام و طیور این استان با بیان اینکه مازندران دارای ۶۷ واحد کارخانه تولید خوراک دام و طیور و آبزیان است، اظهار کرد: از این واحدها با ظرفیت اسمی تولید حدود دو میلیون و ۹۰۰ هزار تن خوراک آماده دام و طیور تولید می‌شود.

وی افزود: این استان داری ۹ واحد پروانه‌دار پرورش بز با ظرفیت بیش از ۱۱۰۰ رأس است که یکی از هشت برنامه راهبردی افزایش تولید گوشت قرمز هدف‌گذاری شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی مازندران با اشاره به اهمیت صنعت دام و طیور در این استان، عنوان کرد: تولید خوراک دام و طیور از جمله ارکان اصلی این صنعت است و باید با حمایت از کارخانه‌های تولید خوراک، زمینه را برای ارتقای کیفیت و کمیت تولیدات دامی در استان فراهم کنیم.

عباس‌زاده با تاکید بر لزوم توجه به استانداردها و ضوابط بهداشتی در تولید خوراک دام و طیور اظهار داشت: سلامت دام و طیور و در نهایت، سلامت انسان، از جمله مهم‌ترین مسائلی است که باید در این زمینه مورد توجه قرار گیرد.

این مسئول یادآور شد: امیدواریم با افزایش ظرفیت تولید کارخانه‌های خوراک دام و طیور در استان، مازندران به خودکفایی کامل در این زمینه دست پیدا کند.

نظر شما