شناسهٔ خبر: 67310565 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تسهیل واگذاری زمین برای اجرای طرح‌های کشاورزی و تولیدی

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: واگذاری زمین برای اجرای طرح‌های کشاورزی و تولیدی تسریع و تسهیل می شود.

صاحب‌خبر -
 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رضا افلاطونی رئیس سازمان امور اراضی کشور در نشست شورای معاونان و مدیران سازمان بر ساده‌سازی و تسهیل واگذاری زمین برای اجرای طرح‌های کشاورزی و تولیدی تاکید کرد و گفت: در فرایند واگذاری باید استعلامات زائد حذف و ارائه خدمات به مردم تسریع شود.
او افزود: دستورالعمل تخصصی واگذاری زمین برای طرح‌های کشاورزی و تولیدی به زودی تدوین و ابلاغ شود تا مشکلات بهره‌برداران در این حوزه حل شود.
رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: سازوکار نظارت‌ها در فرایند واگذاری باید ساماندهی و تقویت شود و طبق قانون دستگاه‌های صادر کننده موافقت اصولی و جواز تأسیس باید هر شش ماه یکبار گزارش‌های نظارتی خود را ارائه دهند.
افلاطونی بر پیگیری جدی برای افزایش بهره‌وری، تسریع در کار‌ها و ارائه خدمت به ارباب رجوع از سوی دفاتر تخصصی تاکید کرد و گفت: تصمیم‌های اتخاذ شده در نشست‌های شورای معاونان و مدیران لازم‌الاجرا است و همه همکاران باید به این موضوع توجه داشته باشند.
به گفته وی، راه‌اندازی سامانه اصلاحات ارضی، هیأت‌های هفت نفره واگذاری زمین و شورای عالی نیز برای دستیابی هرچه زودتر به نتیجه، با جدیت پیگیری شود.
رئیس سازمان امور اراضی کشور تصریح کرد: پرونده‌های واگذاری در استان‌ها باید در سامانه بارگذاری شود و دفاتر تخصصی باید این امر را پیگیری کنند.
او افزود: همه معاونت‌ها و دفاتر باید هر ماه نشستی با واحد‌های متناظر استانی برگزار و مسائل و مشکلات آنان را پیگیری کنند.

نظر شما