شناسهٔ خبر: 67310510 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فدراسیون آماتوری ورزش کارگری | لینک خبر

نشست هم اندیشی مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ورزش و جوانان استان یزد | فدراسیون آماتوری ورزش کارگری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

صاحب‌خبر -
به منظور توسعه و ترویج ورزش کارگری در استان به ویژه در کارخانجات، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به همراه رئیس هیات ورزش کارگری با مدیرکل ورزش و جوانان استان دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش روابط عمومی هیأت ورزش کارگری استان یزد - در ابتدای این نشست جمال تقی نژاد رئیس هیات ورزش کارگری استان یزد گزارشی از فعالیتهای صورت گرفته در چند سال اخیر در حوزه ورزش کارگری ارائه کرد.

در ادامه محمدرضا فلاحتی با اشاره به همکاری خوب میان این ادارات کل، گفت: بخش قابل توجهی از جمعیت استان را کارگران شریف و خانواده آنها تشکیل داده اند و یکی از رسالتهای مهم این اداره کل و هیات ورزش کارگری اجرای برنامه هایی در راستای سلامت و نشاط این عزیزان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد افزود: هرچند اداره کل ورزش و جوانان متولی اصلی ورزش در استان به شمار می رود ولی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و هیات ورزش کارگری در طول این سالها بعنوان یک بازوی کمکی، رویدادهای متعددی در حوزه ورزش کارگری انجام داده که نقش مهمی در توسعه ورزش همگانی نیز داشته است.

این مقام مسئول استان یزد اظهار کرد: در سالهای اخیر کارهای زیادی در راستای ایجاد شور و نشاط میان جامعه کار و تلاش صورت گرفته است؛ جشن های فرهنگی با حضور هنرمندان کشوری، مسابقات انتخابی استان، رویدادهای ورزش همگانی، کلاس های آموزشی و اعزام تیم به مسابقات قهرمانی کارگران کشور از مهمترین این برنامه هامی باشد.

وی انعقاد تفاهم نامه همکاری میان این دو اداره کل در حوزه ورزش را خواستار شد و اظهار کرد: در میان کارگران استعدادهای درخشانی وجود دارد که در صورت حمایت می توانند در سطح ملی و بین المللی برای استان و کشور عزیزمان افتخارآفرینی کنند؛ بی شک رشد و توسعه ورزش کارگری نیاز به همکاری بیشتر میان این ادارات کل است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان نیز در این نشست ضمن اشاره به کم رنگ شدن ورزش همگانی در جامعه، گفت: متاسفانه ورزش در سبد خانوار جایگاه خود را از دست داده است و با توجه به مشکلات اقتصادی موجود، خانواده ها از هزینه کردن در ورزش پرهیز می کنند؛ کم تحرکی عامل اصلی بروز بیماریها از جمله دیابت و فشار خون است.

زهیر حاجی حسینی افزود: تمامی دستگاه های اجرایی استان برای همگانی کردن ورزش باید پای کار آمده و از ظرفیت های خود در این زمینه استفاده کنند تا با فرهنگ سازی مناسب، ورزش همگانی را توسعه و ترویج دهیم؛ یکی از راه های فرهنگ سازی ورزش همگانی، تولید محتوای مفهومی است.

وی ورزش کردن کارگران را نوعی سرمایه گذاری دانست و خاطرنشان کرد: برخی کارفرمایان از خرج کردن در امور فرهنگی و ورزشی برای کارگران به بهانه افزایش هزینه ها، خودداری می کنند؛ قطع به یقین کارگری که ورزش می کند از سلامت و نشاط بالاتری برخوردار است و به مراتب کارایی بهتری دارد و همین امر باعث افزایش بهره وری نیز می شود.

در این نشست مقرر شد تفاهم نامه ای جهت همکاری میان ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اداره کل ورزش و جوانان در زمینه توسعه و ترویج ورزش کارگری تهیه و تنظیم شود؛ همچنین اجرای رویدادهای ورزشی با حضور کارگران مورد تاکید قرار گرفت.

نظر شما