شناسهٔ خبر: 67310508 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور | لینک خبر

کارآفرین روستای ویان مطرح کرد؛

دوره طراحی و برش پوشاک در کتابخانه روستا مسیر زندگی ما را تغییر داد

هنرجو و کارآفرین روستای ویان از ایجاد اتاق برش به مدد فعالیت‌ها و برنامه‌های کتابخانه‌ روستا در کارگاه خیاطی خود خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، شغل اکثر اهالی روستای ویان شهرستان کبودراهنگ خیاطی است. صدای چرخ‌های خیاطی صبح و عصر از کارگاه‌های کوچک و بزرگ به گوش می‌رسد. بسیاری از اهالی روستا که مهاجرت کرده بودند به روستا بازگشتند. جوانان هم خیاطی را راه پیش روی خود می‌دانند به طوری که حتی پس از پایان تحصیلات دانشگاهی به روستا بازگشته و به تولید پوشاک می‌پردازند. در این میان کتابخانه عمومی قدس واقع در روستای ویان تمام تلاش خود را به کار بسته تا بتواند در این راه همراه و همیار اهالی روستا و اعضای کتابخانه باشد، امروز همه اهالی به کتابخانه به عنوان پشتیبان شغل خود می‌نگرند و بسیاری دانش و مهارت خود را به همت برنامه‌ها و اقدامات آن به دست آوردند.

دوره طراحی و برش پوشاک در کتابخانه روستا مسیر زندگی ما را تغییر داد

احمد امین‌فر، کارآفرین و عضو کتابخانه عمومی قدس ویان در گفت‌وگو با روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان اظهار کرد: تحصیلات خود در دانشگاه را به پایان بردم و مدرک کارشناسی مهندسی عمران را گرفتم. خانواده مخصوصاً پدرم، افتخار می کردند که پسر مهندس آنها به زودی بزرگترین پروژه‌ها و ابنیه‌ کشور را خواهد ساخت و مشکلات مسکن برطرف خواهد شد. چند ماه گذشت من نه تنها در هیچ پروژه‌ای شرکت نکردم بلکه هیچ شرکتی هم خواهان استخدام من نبود، بنا بر تصمیم خانواده ازدواج کردم، بدون هیچ درآمد و شغلی.

وی افزود: چند ماهی گذشت، در این چند ماه هر از گاهی در کارگاه خیاطی پدرم کار می‌کردم. خیاط است و سری دوز، کار (مانتو) برش خورده از تهران ارسال می‌شد، پدرم همراه با چند شاگرد صرفاً کار دوخت انجام می دادند و مجدداً کار به تهران ارسال و در بهترین فروشگاه‌های تهران به فروش می‌رفت. سهم پدرم و شاگردانش، همینطور همه صنف خیاطان روستا از این فروش بسیار ناچیز بود و تنها سال های سال بدون بیمه پشت چرخ خیاطی کار کردن، درد کمر، ضعیف شدن چشم ها و... نصیب آنها می‌شد.

این کارآفرین ادامه داد: خبر رسید در کتابخانه روستا دوره طراحی و الگوسازی، برش پوشاک برگزار می‌شود و به همین دلیل همه اهالی از پیر و جوان گرفته تا کوچک و بزرگ برای ثبت نام اقدام کردند. مسیر زندگی ما با این دوره عوض شد، تا آن زمان در فکر این بودم که در رشته تخصصی و دانشگاهی که تحصیل کردم مشغول به کار شوم، اما به سمت خیاطی سوق پیدا کردم. تجهیزات دوخت و... در کارگاه پدرم وجود داشت، چیزی که نیاز داشتیم مهارت لازم برای طراحی و برش پوشاک بود. جمعه ها کلاس داشتیم و مانند زمان مدرسه یکی دنبال خط‌کشش بود، پدرم دنبال کاترش می‌گشت و همه با هم به کتابخانه می‌رفتیم.

وی خاطرنشان کرد: به لطف خدا و مدد دوره‌های آموزشی کتابخانه قسمتی به کارگاه خانوادگی خود به اسم اتاق برش افزودیم و وسایل طراحی و برش مخصوص تهیه کردیم. پیش از فرارسیدن سال جدید سری پالتو زنانه تولید کردیم و در نمایشگاه دائمی پوشاک همدان عرضه شد. خوشبختانه این محصولات با استقبال خوبی از سوی خریدارن مواجه و باعث دلگرمی ما برای تولید محصولات خودمان شد.

دوره طراحی و برش پوشاک در کتابخانه روستا مسیر زندگی ما را تغییر داد

دوره طراحی و برش پوشاک در کتابخانه روستا مسیر زندگی ما را تغییر داد

دوره طراحی و برش پوشاک در کتابخانه روستا مسیر زندگی ما را تغییر داد

نظر شما