شناسهٔ خبر: 67310449 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۴۷ کشته در سیلاب‌های بی‌سابقه در جنوب چین

تهران- ایرنا- رسانه‌های دولتی چین اعلام کردند که دست‌کم ۴۷ نفر در استان گوانگدونگ در جنوب این کشور به دلیل باران شدید و جاری شدن سیلاب‌های بی‌سابقه جان خود را از دست داده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه ایرنا از گلف تودی (Gulf Today)، شبکه تلویزیون دولتی چین (CCTV) عصر دیروز اعلام کرد که ۳۸ نفر در شهر «میجو» جان خود را از دست داده‌اند و ۹ نفر دیگر به این آمار اضافه شده است.

هفته گذشته، استان‌های جنوبی فوجیان و گوانگشی در اثر باران شدید، با رانش زمین و جاری شدن سیلاب‌ها روبرو شد و یک دانش‌آموز در گوانگشی در یک رودخانه غرق شد و جان باخت.

به گزارش شبکه تلویزیون دولتی چین، باران‌های سنگین از یکشنبه تا سه‌شنبه گذشته، منجر به واژگونی درختان و فروپاشی خانه‌ها شد. یک جاده نیز که به منطقه میشیان می‌رسید، در حین باران شدید به شکل کامل تخریب شد. رودخانه سونگیان نیز که از میجو می‌گذرد، بزرگترین سیل را در سابقه خود تجربه کرد.

زیان اقتصادی این بارش ها در شهرستان جیائولینگ حدود سه میلیارد و ۶۵ میلیون یوان (۵۰۲ میلیون دلار) ارزیابی شده است؛ در حالی که در منطقه میکسیان، زیان وارده افزون بر یک میلیارد یوان (۱۴۶ میلیون دلار) است.

سایر نقاط این کشور نیز طی ۲۴ ساعت آینده با بارش های سیل آسا مواجه خواهد بود و مرکز هواشناسی چین برای چند استان در جنوب و چند نقطه در شمال چین هشدار داد.

بر اساس این پیش بینی، استان های خنَن و آن‌خوئی در مرکز و استان جیانگ سو در سواحل و استان جنوبی گوئیجو، همگی در انتظار بارش تگرگ و رعد و برق شدید هستند.

به گفته مرکز ملی هواشناسی، میزان بارندگی در یک روز در استان های خنن، آن‌خوئی و خوئی می تواند به ۵۰ میلی متر تا ۸۰ میلی متر برسد.

برچسب‌ها:

نظر شما