شناسهٔ خبر: 67310415 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

آیا «ویگنز» لبیب را در المپیک همراهی خواهد کرد؟ - اکونیوز

اقتصاد ایران: با مشخص شدن چهره تنها رکابزن ایرانی حاضر در بازیهای المپیک این سوال مطرح می شود که آیا این ورزشکار با مربی خارجی خود در این رویداد حاضر خواهد شد یا خیر؟

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علی لبیب رکابزن ۲۲ ساله کشورمان با کسب مدال برنز مسابقات قهرمانی جاده آسیا در قزاقستان حضور خود را به عنوان تنها رکابزن اعزامی به بازیهای المپیک پاریس قطعی کرد. با قطعی شدن حضور تنها دوچرخه سوار کشورمان در این رویداد باید دید تکلیف حضور مربی یا کادر فنی همراه این ورزشکار چگونه خواهد بود.

فدراسیون دوچرخه سواری کمتر از شش ماه پیش و پس از سالها با قراردادی موقت و به صورت مجازی با «جاناتان ویگنز» یک مربی سرشناس و مطرح اروپایی برای ارائه برنامه و نظارت بر نوع تمرینات رکابزنان استقامتی کشورمان قرارداد منعقد کرد.

قرارداد این مربی تا پایان المپیک ۲۰۲۴ است. شش ورزشکار شامل چهار رکابزن مرد و دو زن برنامه تمرینی خود را از این مربی دریافت کرده و تحت نظر وی تمرین می کنند.
در این بین آیدین علیاری و علی لبیب به طور کامل تمام برنامه های تمرینی و جزئیات روند آماده سازی خود را با این مربی هماهنگ کرده اند به طوریکه لبیب کسب مدالش در مسابقات قهرمانی آسیا را تحت تاثیر همین برنامه ریزی می داند.

قطعاً در پایان رقابت های قهرمانی آسیا و در نهایت بازیهای المپیک باید عملکرد این مربی مورد ارزیابی قرار بگیرد. اینکه حضور این مربی برای نخستین بار به صورت آنلاین آیا رضایت بخش بوده یا خیر؟

آیا این مربی لبیب جوان را در بازیهای المپیک همراهی خواهد کرد و آیا هدایت این ورزشکار در مدت زمان باقیمانده تا المپیک به صورت حضوری هم توسط این مربی هدایت خواهد شد؟

محمود وفایی مدیر تیم های ملی دوچرخه سواری کشورمان در پاسخ به پرسش های خبرنگار مهر گفت: این مربی مدت زمان زیادی نیست که به رکابزنان برنامه می دهد اما بچه ها از نوع تمرینات وی رضایت داشتند. انتظار به جایی نیست که بگوییم که در این مدت اتفاق خاصی افتاده است. برنامه های این مربی روش درستی دارد و نشان داده که کاملاً منطبق بر علم و تمرین به روز دوچرخه سواری دنیاست.

وی در خصوص همراهی این مربی با رکابزنان المپیکی هم خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که این اتفاق بیافتد و یک دیدار نزدیک این مربی و ورزشکار باهم داشته باشند.و

وی افزود: این مربی ساکن بلژیک بوده و به فرانسه نزدیک است. این احتمال خیلی وجود دارد که زمینه حضورش را در کنار لبیب فراهم کنیم. امادر کل کار خاصی در مسابقات نمی تواند انجام دهد.

وفایی ادامه داد: تلاش ما این است که یک مجوز را برای همراهی این مربی از کمیته المپیک دریافت کنیم تا در زمان مسابقه لبیب در مسابقات حضور داشته باشد.

وی در خصوص برنامه های لبیب هم بیان داشت: لبیب طبق برنامه این مربی تا المپیک تمرین کرده و در چند اردو و تور بین المللی هم شرکت خواهد کرد.

نظر شما