شناسهٔ خبر: 67310384 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای با ۴۰ فقره چک سفید امضا

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا از دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای با ۴۰ فقره چک سفید امضا خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سرهنگ عبداله چولکی، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا گفت: در پی وقوع چندین فقره کلاهبرداری در روستا‌های تابعه استان زنجان و بنا به حساسیت موضوع بلافاصله کارآگاهان ویژه پلیس آگاهی رسیدگی این پرونده را در دستور کاری خود قرار دادند.

وی افزود: طبق تحقیقات انجام شده کلاهبردار با پرداخت اندک مبلغی به عنوان بیعانه، با ارائه چک‌های مسروقه و جعلی حقیقی و حقوقی (شرکت‌های کاغذی و سوری) از دامداران و روستاییان اقدام به خرید دام از جمله گوساله با وزن بالا می‌کرد.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا، گفت: با بهره‌گیری از تجربیات کارآگاهان در بررسی‌های میدانی مشخص شد فرد میان‌سالی با استفاده از جعل عنوان که خود را دامدار معرفی کرده وبا استفاده از چندین خط تلفن همراه بدون اصالت و با چرب زبانی و رفتار‌های متقلبانه اقدام به جلب اعتماد دامداران می‌کرده است.

وی با بیان اینکه این کلاهبردار حرفه‌ای با استفاده از چک‌هایی که بیشتر به نام شرکت‌های کاغذی و سوری بوده اقدام به اخاذی می‌کرد، تصریح کرد: در نهایت با اقدامات فنی و بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های پلیس آگاهی ضمن شناسایی هویت متهم که سابقه دار بود، وی در مخفیگاه خود طی یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه در تهران دستگیر شد.

سرهنگ "چولکی" با اشاره به کشف تعدادی سیم کارت و تصاویر ۴۰ فقره چک‌های سفید امضا از گوشی متهم، خاطرنشان کرد: متهم ضمن انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی‌های انجام شده به کار خود اعتراف و گفت قربانیان خود را از طریق سایت دیوار به دام انداخته است.

وی عنوان کرد: در این خصوص ۶ نفر دامدار و مال باخته شناسایی شده که از این تعداد تاکنون ۴ نفر مالباخته که ارزش تقریبی دام‌های بفروش رسیده آن‌ها بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال بوده است شناسایی و مال باختگان احتمالی دیگر از طریق اقدامات فنی کماکان در دستور کار می‌باشد.

این مقام انتظامی همچنین گفت: با توجه به اینکه در بررسی فنی از گوشی‌های متهم، مستنداتی دال بر کلاهبرداری در سطح کلان از دیگر استان‌ها در قالب خرید لوازم خانگی نیز موجود بوده مراتب به سایر استان‌ها نیز اعلام شده تا در صورت وجود وقوع‌های مشابه هماهنگی لازم در راستای کشف احتمالی اقدامات مجرمانه دیگر صورت پذیرد.

برچسب‌ها:

نظر شما