شناسهٔ خبر: 67310256 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افزایش شش درصدی مصرف برق در آذربایجان‌ غربی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی گفت: در خرداد ماه امسال نسبت به مدت‌زمان مشابه سال گذشته مصرف برق شش درصد افزایش داشته است.

صاحب‌خبر -

افزایش شش درصدی مصرف برق در آذربایجان‌ غربی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مهاباد؛ مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی با اشاره به میزان مصرف برق در استان گفت: در خرداد ماه امسال نسبت به مدت‌زمان مشابه سال گذشته علی‌رغم اینکه دمای هوا نسبت به مدت مشابه افزایش چندانی نداشته، اما مصرف برق شش درصد افزایش داشته است.

طاهر کیامهر افزود: این میزان مصرف نشان‌دهنده هشدار جدی در راستای رعایت الگوی مصرف و همراهی و مشارکت همگانی برای گذر از پیک‌بار تابستان پیش رو است.

کیامهر اظهارکرد: در روز‌های گذشته باتوجه به افزایش شدید دمای هوا مصرف برق علاوه بر آذربایجان‌ غربی در سایر استان‌ها نیز رشد چشمگیری داشت و برای پیشگیری از هرگونه مشکل باید مصارف غیرضرور کاهش و نسبت به مصرف بهینه اقدام شود.

وی تصریح کرد: بیشترین میزان مصرف برق از ابتدای خرداد تاکنون یک‌هزار و ۱۱۹ مگاوات است در حالیکه در مدت مشابه پارسال مصرف یک‌هزار و ۵۲ مگاواتی بود. 

کیامهر یادآور شد: امسال خاموشی نخواهیم داشت، اما باتوجه به برنامه‌های مدیریت بار برای مشترکین کشاورزی، صنعتی و تجاری برنامه‌های مشارکت و همکاری در نظر گرفته شده و در بخش صنعت نیز تفاهم‌نامه‌ها و قرارداد‌های مشارکت پیک بار با صنایع بسته شده است و طبق این تفاهم‌نامه‌ها صنایع بدون اینکه مشکلی در فعالیت‌های خود داشته باشند باید با برنامه‌های مدیریت بار مشارکت کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی افزود: در مجموع بیش از یک میلیون و ۴۳۰ هزار مشترک شرکت توزیع نیروی برق در سطح استان وجود دارد.

نظر شما