شناسهٔ خبر: 67310236 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

گجت جدید و عجیب Xreal بزرگترین مشکل عینک های واقعیت افزوده را حل می‌کند

صاحب‌خبر -

گجت Xreal Beam Pro با اتصال مستقیم به عینک های واقعیت افزوده یکی از بزرگترین مشکلات آن‌ها را برطرف می‌کند. این گجت ظاهری شبیه به یک گوشی موبایل دارد.

کمپانی Xreal در رویداد AWE 2024 از گجت جدید و جذابی به نام Xreal Beam Pro رونمایی کرده که یکی از بزرگترین مشکلات عینک‌های واقعیت افزوده را برطرف می‌کند. این دستگاه که نمونه جدیدتری از آداپتور Beam ایکس‌ریل به شمار می‌رود، نه عینک واقعیت افزوده، بلکه دستگاهی شبیه به یک گوشی موبایل است که می‌تواند کنترل کامل و فوق العاده‌ای روی محتوای نمایش داده شده در عینک واقعیت افزوده به کاربر بدهد.

گجت Xreal Beam Pro چگونه مشکل عینک های واقعیت افزوده را برطرف می‌کند؟

این اکسسوری جدید ایکس‌ریل با تمامی مدل‌های عینک‌های AR مدل Xreal Air و Xreal Air 2 سازگار است و با اتصال به آن‌ها از طریق کابل USB-C به USB-C مخصوصش به یک کامپیوتر محیطی تبدیل می‌شود که سیستم عامل اندروید 14 و نبولا او اس (سیستم عامل اختصاصی Xreal) را اجرا می‌کند!

عینک ایکس‌ریل عینک ایکس‌ریل

به کمک صفحه نمایش 6.5 اینچی ال سی دی 2K و لمسی گجت جدید Xreal امکان کنترل محتوای نمایش داده شده روی صفحه عینک های واقعیت افزوده فراهم خواهد شد. کاربران همچنین می‌توانند از Xreal Beam Pro همانند یک گوشی اندرویدی بهره برده و تنظیمات فروشگاه گوگل پلی و اپلیکیشن‌های آن را از طریق آن تغییر دهند. علاوه بر این، با بهره‌گیری از دوربین‌های دوگانه 50 مگاپیکسلی در پشت امکان ثبت تصاویر محیطی و ضبط ویدیوهای سه‌بعدی با رزولوشن 1080p و نرخ 30 فریم نیز در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

گجت Xreal عینک واقعیت افزوده گجت Xreal عینک واقعیت افزوده

مهم‌ترین مزیت گجت Xreal Beam Pro در مقایسه با آداپتور Xreal کارکرد مستقل و عدم نیاز آن به گوشی‌های موبایل است. این مساله پیش از هرچیز مساله ناسازگاری سخت افزاری و نرم افزاری عینک‌های واقعیت افزوده و گوشی‌های موبایل را برطرف کرده و همچنین مساله مصرف شدید باتری گوشی در نتیجه اتصال این عینک های واقعیت افزوده به گوشی‌های موبایل را نیز حل می‌کند. لازم به ذکر است که ایکس‌ریل بیم پرو قادر است به‌طور همزمان هم به عینک‌های AR و هم به شارژ متصل باشد!

در کنار تمامی این قابلیت‌های استثنایی، قیمت فوق‌العاده این دستگاه دیگر نکته جذاب در مورد آن به شمار می‌رود. مدل پایه این دستگاه با 6 گیگ رم و 128 گیگ حافظه داخلی قیمتی 200 دلاری دارد؛ درحالیکه مدل 8/256 این دستگاه 250 دلار قیمت خواهد داشت.

هدست AR هدست AR

البته هنوز فرصت تست کامل گجت جدید Xreal و تست توانمندی آن برای برطرف کردن مشکلات عینک های واقعیت افزوده فراهم نشده؛ اما اگر ادعاهای ایکس‌ریل صحت داشته باشد، این گجت می‌تواند عینک‌های واقعیت افزوده را یک قدم دیگر به فراگیری نزدیک‌تر کند.

در گجت نیوز بخوانید:
عینک واقعیت افزوده انریل ایر ، آیفون شما را به یک تلویزیون غول پیکر تبدیل می‌‌کند جالب ترین روش‌های استفاده از واقعیت افزوده در گوشی‌های اندرویدی تفاوت بین واقعیت مجازی و واقعیت افزوده؛ VR و AR چه فرقی دارند؟

نظر شما