شناسهٔ خبر: 67310209 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در خرداد ماه امسال

مصرف برق کرمانشاه ۱۰ درصد افزایش یافت

فاطمه کمانی

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه از رشد حدود ۱۰ درصدی مصرف برق استان در خردادماه امسال نسبت به خرداد سال گذشته خبر داد.

صاحب‌خبر -

همایون رحیمی در گفت و گو با ایسنا، از افزایش قابل توجه و تا حدودی غیرعادی مصرف برق در استان طی خرداد ماه خبر داد و گفت: میزان مصرف برق استان نسبت به خرداد سال گذشته ۱۰ درصد بیشتر شده است.

وی گفت: اگر چه هنوز رکورد مصرف برق سال گذشته که ۸۶۳ مگاوات بوده را پشت سر نگذاشته‌ایم، اما چنانچه این روند مصرف ادامه داشته باشد، نه تنها از پیک سال گذشته عبور خواهیم کرد، بلکه ممکن است میزان پیک مصرف به بیش از ۹۰۰ مگاوات برسد.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق استان کرمانشاه یادآور شد: هرچقدر به سمت گرمای بیشتر برویم، مصرف برق نیز بیشتر خواهد شد.

رحیمی همراهی مشترکین خصوصا در بخش خانگی را برای گذر از پیک مصرف برق تابستان ضروری دانست و افزود: امیدواریم با همراهی مشترکین فصل گرمای امسال را بدون خاموشی برنامه‌ریزی شده سپری کنیم.

معاون بهره‌برداری و دیسپایچنگ شرکت توزیع برق استان کرمانشاه با اشاره به سهم قابل توجه سیستم‌های سرمایشی و خصوصا کولرهای گازی در افزایش مصرف برق، از شهروندان خواست تا در استفاده از سیستم‌های سرمایشی مدیریت مصرف را در دستورکار داشته باشند.

رحیمی اظهار کرد: همچنین توصیه می‌شود در ساعت پیک مصرف تا حد امکان از وسایل برقی پُرمصرف استفاده نشود.

وی از تاثیر تغییر ساعت کار ادارات و دستگاه‌ها بر میزان مصرف برق نیز یاد کرد که صرفه‌جویی معادل حدود ۲۰ مگاوات را در استان به همراه داشته است.
انتهای پیام

نظر شما