شناسهٔ خبر: 67310199 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

امروز منتظر رکوردهای تازه رونالدو باشیم

صاحب‌خبر -
گروه ورزشی:بازی پرتغال با ترکیه در مرحله گروهی یورو 2024 می‌تواند مسیری برای ادامه رکوردزنی‌های کریستیانو رونالدو باشد.
به گزارش همشهری‌آنلاین، بازی پرتغال و چک با ۵.۳میلیون بازدید، پربیننده‌ترین بازی یورو بود؛ مشخصا به‌خاطر کریستیانو رونالدو. حالا امروز هم همه نگاه‌ها به او و تیمش است. با توجه به علاقه شدید ترک‌ها به فوتبال، پیش‌بینی می‌شود امروز این رکورد جابه‌جا شود. از میان ۳مسابقه امروز در بازی‌های دوم مرحله گروهی رقابت‌های یورو۲۰۲۴ یک بازی نسبتا مهم‌تر است؛ بازی پرتغال و ترکیه که احتمالا جنگ برای سرگروهی خواهد بود. هر دو تیم بازی نخست را به‌زحمت برده‌اند.

ترکیه توانست ۳بر یک گرجستان را ببرد، درحالی‌که یکی از زیباترین بازی‌های هفته نخست این رقابت‌ها می‌توانست نتیجه معکوس داشته باشد. پرتغال هم با ترکیب و سیستم عجیب روبرتو مارتینس با گل‌به‌خودی و به‌زور توانست چک را شکست بدهد. در آن بازی رونالدو به رکورد ۴۳خلق موقعیت در ادوار این مسابقات رسید و از رکورد ۴۲موقعیت لوئیس فیگو و ۴۰موقعیت مسوت اوزیل گذشت. او نخستین بازیکنی شد که ۶دوره یورو را تجربه می‌کند، با این‌حال نتوانست به رکورد مسن‌ترین گلزن ادوار یورو برسد و این رکورد همچنان با ۳۸سال و ۲۵۷روز سن در دست ایویکا واستیک (۲۰۰۸ در تساوی یک - یک اتریش مقابل لهستان) است.

رونالدو در این بازی می‌تواند یک رکورد شخصی دیگر هم ثبت کند. او تاکنون ۶بار جایزه بهترین بازیکن زمین را در یورو به‌دست آورده که به‌طور مشترک با اینیستا بیشترین تعداد جایزه است. کریس با یک عنوان دیگر در این عرصه هم به‌تنهایی رکورددار خواهد شد.

در بازی اول پرتغال پپه با ۴۱سال و ۱۱۳روز سن نام خود را به‌عنوان مسن‌ترین بازیکن تاریخ یورو ثبت کرد. رونالدو در این لیست به رتبه سوم (۳۹سال و ۱۳۴روز) صعود کرد.آردا گولر هم در بازی با گرجی‌ها در سن ۱۹سال و ۱۱۴روز به جوان‌ترین بازیکن ترکیه‌ای تبدیل شد که در تاریخ جام‌جهانی یا یورو گل زده است. روزی که رونالدو نخستین گل خودش را در یورو زد، آردا گولر در شکم مادرش ۲ماهه بود!

پرتغال تنها یک‌بار در ۹بازی آخر خود در مرحله گروهی در مسابقات قهرمانی اروپا شکست خورده است (۴برد و ۴تساوی). تنها شکست هم سال ۲۰۲۱ و ۴ بر ۲ مقابل آلمان بود. در واقع، تنها باخت آنها در مرحله گروهی این رقابت‌ها غیر از مقابل آلمان (شکست در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۱۲) در یورو۲۰۰۸ مقابل سوئیس (۲ بر صفر) بود.

کرواسی از شکست یک بر صفر مقابل آلبانی برگشت اما در ثانیه‌های پایانی تن به تساوی داد و صعودش را به خطر انداخت. در بازی کرواسی و آلبانی، ۱۷شوت به سمت دروازه‌ها روانه شد، درحالی‌که در تاریخ مسابقات یورو، تنها در یک بازی مرحله گروهی (از سال۱۹۸۰) تعداد بیشتری از شوت‌ها به ثبت رسیده است (۲۲شوت در بازی کرواسی و انگلیس یورو۲۰۰۴).

برچسب‌ها:

نظر شما