شناسهٔ خبر: 67310112 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

بیانیه انتخاباتی نهضت آزادی ایران:

از مسعود پزشکیان حمایت می‌کنیم

نهضت آزادی ایران در بیانیه‌ای خواستار مشارکت در انتخابات و رای دادن به مسعود پزشکیان شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه شرق، نهضت آزادی ایران با صدور یک بیانیه‌، خواستار مشارکت در انتخابات و رای دادن به مسعود پزشکیان شد.

نهضت آزادی ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد که ضمن تحلیل شرایط حاکم بر کشور و بررسی کاندیداهای حاضر در صحنه، به این نتیجه رسیده است که مسعود پزشکیان، کاندیدایی قابل قبول و مناسب است و شهرت ایشان در سلامت و پاکدستی و اعتقادشان به مبارزه با فساد و تبعیض، حائز اهمیت است.

نهضت آزادی ایران در بیانیه‌ای خواستار مشارکت در انتخابات و رای دادن به مسعود پزشکیان شد. در بیانیه نهضت آزادی آمده است:

«به نظر می‌رسد برای خروج از چرخه خشونت و پرهیز از افزایش آسیب‌های ملی، باید از چنین فرصت انتخاباتی در راستای راهبرد اصلاحات جامعه محور البته بصورت مسالمت‌جویانه و خشونت‌پرهیز بهره گرفت، راهبردی که بتوان درسایه وفاق ملی و با مشارکت حداکثر نیروهای اجتماعی پیموده و به یک توافق جمعی میان آحاد ایرانیان برای گذار به دموکراسی و حاکمیت ملت رسید. برای تغییر و اصلاح شرایط کنونی، راهی کم‌هزینه‌تر و مطمئن‌تر از برگزاری انتخابات آزاد و سالم وجود ندارد.»

در  بخش دیگری از این بیانیه آمده است: «نهضت آزادی ایران طی چند دهه فعالیت خود، همواره بر حفظ و احیای نهاد انتخابات تاکید داشته و بر این باور بوده است که راهبرد اصلاح­‌طلبی در نهایت باید به برگزاری انتخابات آزاد، سالم و رقابتی منجر شود. آنچه این روزها در حال برگزاری است، اگرچه با یک انتخابات استاندارد فاصله دارد اما می‌توان به آن از زاویه یک امکان و فرصت برای جایگزینی نیروهای توسعه‌گرا، توانمند و صاحب دانش در دستگاه دولت نگاه کرد. استقرار نیروهای ضدتوسعه و ضدملی در دستگاه‌های دولتی علاوه‌ بر این‌که سرمایه‌های ملی را بر باد می‌دهد و فرصت‌های پیشرفت و توسعه را از کشور می‌رباید، به تضعیف هرچه بیشتر جامعه و نهادهای مدنی نیز منجر می‌شود. بنابراین؛ نهضت آزادی ایران وظیفه ملی و دینی خود می‌داند تا از این فرصت هرچند محدود، در جهت استقرار یک دولت کارامد و قابل قبول و تحصیل هرچه بیشتر خیرعمومی در راستای منافع ملی و منافع ملت بهره جوید.»

در این بیانیه تاکید شده است: «نهضت آزادی ایران نهایتاً به این جمع بندی رسیده است تا در این انتخابات مشارکت و حضوری اعتراضی داشته باشد. نهضت آزادی ایران ضمن تحلیل شرایط حاکم بر کشور و بررسی کاندیداهای حاضر در صحنه، به این نتیجه رسید که دکتر مسعود پزشکیان، کاندیدایی قابل قبول و مناسب بوده و شهرت ایشان در سلامت و پاکدستی و اعتقادشان به مبارزه با فساد و تبعیض، حائز اهمیت است؛ لذا دادن رای به ایشان، هم می‌تواند به عنوان یک رای معنادار اعتراضی به عملکرد حاکمیت انحصاری و رد­صلاحیت گسترده کاندیداها و هم در جهت حرکت به سوی دموکراسی و استقرار یک دولت مردمی و تقویت حاکمیت قانون تلقی شود.

نهضت آزادی ایران ضمن اعلام حمایت از دکتر پزشکیان در این انتخابات، انتظارات خود را از ایشان در صورت موفقیت به شرح زیر اعلام می‌دارد:

۱- تلاش در جهت تحقق اصول مغفول مانده قانون اساسی به ویژه مفاد فصول سوم (حقوق ملت) و پنجم (حاکمیت ملت) برای دستیابی هرچه بیشتر شهروندان به آزادی‌های مدنی و سیاسی.

۲- تلاش درجهت رفع فساد و تبعیض در تمام عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی.

۳- تلاش درجهت تحقق حاکمیت قانون و احیای جایگاه نهادهای انتخابی در قانونگذاری و سیاستگذاری‌های عمومی.

۴- تلاش در جهت حفظ یکپارچگی سرزمینی و تمامیت ارضی و کاهش شکاف و تبعیض میان اقوام و گروه‌های اجتماعی مختلف به منظور وحدت ملی.

برای دکتر پزشکیان، پیروزی و موفقیت در انتخابات را آرزو می‌کنیم و به ایشان توصیه می‌کنیم همواره تمام اقدامات خود را با توسل به حق و با اتکا به مردم و به پشتوانه رای ملت انجام دهند. از خداوند منان می‌خواهیم ملت ایران را در گذار از این مسیر دشوار به سوی آزادی و دموکراسی یاری‌گر باشد.»

منبع: انتخاب

نظر شما