شناسهٔ خبر: 67309859 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

گام بلند هنرمندان ساحل‌نشین برای گره‌زدن گرمای بوشهر به انتخابات ریاست جمهوری

بوشهر-ایرنا- هنرمندان بوشهری در بخش‌های مختلف و با استفاده از ابزار گویای هنر، مصمم شده‌اند گرمای و حرارت تابستان بوشهر را به انتخابات هشتم تیرماه تزریق کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، هنرمندان بوشهر همواره از پیشگامان حضور در برهه‌های حساس و تاریخی نظام مقدس جمهوری اسلامی بود و پس از حضوری پررنگ در رویدادهای مرتبط با شهادت آیت رئیسی و همراهان بر آن شدند تا با حضور حماسی خود و همچنین دعوت سایرین به حضور آگاهانه در انتخابات پیش رو دین خود را به نظام و آرمان‌های مقدس آن ادا کنند.

هنر همواره زبان و ابزاری مهم و تاثیرگذاری برای اطلاع رسانی بوده و هنرمندان انقلابی بوشهر نیز با درک این ظرفیت بر آن شدند تا زمینه ساز انتخاباتی پرشور برای ساختن ایرانی آباد و پیشرفته شوند.

در دیدگاه هنرمندان بوشهری، انتخابات یک تکلیف دینی برای تعیین سرنوشت و آینده کشور به شمار می رود که بدون تردید انتخاب فرد اصلح در این صحنه منجر به گام‌های محکم و استوار ایرانیان در مسیر توسعه و پیشرفت خواهد شد.

فرهنگ و هنر همواره یکی از مقوله‌های مهم برای پیشبرد یک جامعه برای نیل به اهداف عالیه خود است بر همین است در مناظره‌های انتخاباتی نیز مسائل این حوزه بعد از مباحث اقتصاد در مناظره فرهنگی بدان پرداخته شد و هر کدام از نامزدها اهداف و برنامه‌های خود را در این حوزه عنوان کردند.

هنرمندان بدون شک از پیشقراولان عرصه فرهنگ محسوب شده و نقش آنان بیش از سایر قشرها در جامعه بروز و ظهور پیدا می‌کند.

حال هنرمندان بوشهر با تسلط و اشرافیت خود به تاثیرگذاری حوزه هنر بر آن هستند تا نه تنها خود مشارکتی حماسی رقم بزنند بلکه با دعوت از جامعه انتخابات را به صحنه‌ای زیبا و بی بدیل از مردم سالتری دینی مبدل کنند.

هنرمندان یک خیزش و جهش برای افزایش مشارکت انتخاباتی باشند

هنرمند بوشهری با اشاره به در پیش بودن چهلمین روز شهادت آیت الله رئیسی و همراهانش و تسلیت این سانحه جانکاه اظهار کرد: هر چند این فراق بسیار سخت است ولی بدون شک برای ادامه راه خدمات ارزشمند رئیس جمهور محبوب کشورمان و دیگر شهدای حادثه سقوط بالگرد ملت بزرگ ایران باید خودشان را بار دیگر برای یک حماسه دیگر آماده کنند.

«مسعود عرب زاده» افزود: نقش رسانه‎‌ها برای ایجاد شور انتخاباتی بسیار حائز اهمیت است که رسانه‌های دیداری و شنیداری از تاثیرگذارترین ابزار در این میدان به شمار می آیند گه صدا و سیما نیز بخوبی این نقش را پیاده‎سازی کرده است.

وی بر این باور است با وجود کارکرد خوب رسانه‌ها، دعوت هنرمندان مطرح از هم استانی‌ها برای حضور پای صندوق در قالب سخنرانی، پوستر، موسیقی و غیره در فضای حقیقی و مجازی می تواند یک خیزش و جهش به همراه داشته باشد زیرا زبان هنر عنصری مهم و گویا برای دعوت مردم به مشارکت حداکثری در انتخابات است.

گام بلند هنرمندان ساحل‌نشین برای گره‌زدن گرمای بوشهر به انتخابات ریاست جمهوری

عرب زاده افزود: هنرمندان در زمینه خنثی سازی توطئه دشمنان رسالت مهمی دارند که در این بین هنرمندان انقلابی باید با یک انرژی خاص شرایط کشور را ارزیابی و در این عرصه به کشور خود کمک می کنند.

این نویسنده و هنرمنده بوشهری یادآور شد: به نوبه خودم در تمامی انتخابات گذشته سعی کردم با توجه به گستردگی دوستان و گروه های که در ارتباط هستم از هنرمندان، نویسندگان، شاعران و حتی ورزشکاران اهمیت انتخابات را در بین آنها روشنگری کنم.

وی افزود: اگر بخواهم مصداقی بیان کنم در همین انتخابات مجلس در اسفندماه و در انتخابات ریاست جمهوری از هر فرصت و ابزاری پیشگامان اطلاع رسانی در این عرصه بوده و از این بابت بسیار خوشحالم که بتوانم به عنوان یک هنرمند انقلابی در جامعه تأثیر گذار باشم.

بیشتر بخوانید

۷۹۰ شعبه اخذ رای برای انتخابات ریاست جمهوری در بوشهر پیش‌بینی شد

جریان‌های فرهنگی سیاسی بوشهر برای برپایی انتخاباتی باشکوه تلاش کنند

درآمدی بر فضای انتخابات در استان بوشهر

این شاعر و پژوهشگر اظهار کرد: مدل حکمرانی جامعه ایران مردمی است و انتخابات نیز فرصتی برای نقش ‌آفرینی مردم است و چه زیباست که هنرمندان پیشگامان تبلیغ و اطلاع رسانی مشارکت برای حضور پرشور مردم باشند.

هنرمندان بوشهری پیشگام صحنه‌های مشارکت‌ مردمی هستند

دیگر هنرمند بوشهری نیز گفت: هنرمندان و بویژه شاعران در مشارکت‌های مردمی و فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی همیشه در صف اول بوده و هستند.

«سبحان زنگی» از شاعران برگزیده ملی با تبریک اعیاد سعید قربان و غدیر خم و پاسداشت یاد و خاطره شهید جمهور آیت الله رئیسی افزود: انتخابات برای هر کشور نعمت است و جابجایی دولت‌ها هم نعمت است و هم فرصت که باعث گشوده شدن پنجره و کشف افق تازه‌ای است.

وی ادامه داد: این مردم سالاری دینی که پشتوانه امنیت و سیاست و فرهنگ ماست و می تواند یک الگوی عالی برای جامعه جهانی و بویژه کشورهای توتالیتری (تمامیت خواه و دیکتاتوری) باشد که همواره صندوق رای و انتخابات برای آنها غریب و ناشناخته است می‌تواند باشد.

گام بلند هنرمندان ساحل‌نشین برای گره‌زدن گرمای بوشهر به انتخابات ریاست جمهوری

زنگی که در حوزه پژوهش روانشناسی نیز فعالیت دارد، عنوان کرد: این جنب و جوش اجتماعی و این جو روانی مثبت که پیرامون انتخابات شاهد هستیم بویژه برای رای اولی‌ها، نشان دهنده سلامت انتخابات و اعتماد مردم به نظام است؛ بله اختلاف سیاسی و اختلاف نظر در همه جا و همه جریانات و نحله‌ها وجود دارد که این مورد باعث می‌شود که هر طیفی از مردم با هر سلیقه‌ای شخص مورد وثوق خود را برگزینند.

این هنرمند بوشهری که بتازگی در جمع ۳۰۰ جوان برتر ایران زمین به اسم "پرچمدار" انتخاب شده ادامه داد: کار هنرمند تنها خلق اثر هنری نیست، زمان شناسی و موقعیت شناسی و ابزارشناسی هنرمندان به عنصری در مرجعیت جامعه تبدیل شده است.

وی با اشاره به صحبتی از مقام معظم رهبری عنوان کرد: سرِّ شکست ناپذیری نظام مقدس جمهوری اسلامی اتکا به مردم است که هنرمند هم جزئی از مردم است.

زنگی سخن خود را با جمله‌ای از هنرمند فقید «نادر ابراهیمی» به پایان رساند که عشق به وطن ضرورت است:

ما برای آنکه ایران خانه خوبان شود رنج دوران برده‌ایم

ما برای آنکه ایران گوهری تابان شود خون دل‌ها خورده‌ایم

عزت ایران اسلامی نیازمند اتحاد و همدلی در نقطه مشترک انتخابات است

نویسنده و پژوهشگری دیگر بوشهری با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت گفت: رئیس جمهور شهید نماد خدمت‌گزاری و میهن دوستی بود که فعالیت و خط و مشی ایشان برای همگان سرمشق است.

«فاطمه بهرامیان» افزود: کشور ما متکی به آراء مردم است و در ادامه راه شهید بزرگوار لازم است که همه آحاد جامعه به پای صندوق های رای بروند و با حضور پر رنگ در تعیین سرنوشت خودشان تاثیر گذار باشند.

بیشتر بخوانید

فضای تبلیغات انتخاباتی در استان بوشهر پرنشاط است

فضای رقابتی خوبی بین ستادهای انتخاباتی استان بوشهر وجود دارد

استاندار: بوشهر آماده پاسخ قاطع به تحریم‌های انتخابات از سوی ضدانقلاب است

نویسنده کتاب «اقلیما» با اشاره به سوره مبارکه الرعد آیه ۱۱ انَّ اللَّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَوْمٍ حَتَّی یُغَیِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ (خداوند سرنوشت هیچ قوم( و ملّتی) را تغییر نمی دهد مگر آنکه آنان آنچه را در خودشان است تغییر دهند) عنوان کرد: هنرمندان عنصر آگاه جامعه هستند که زمان شناسی و موقعیت شناسی و ابزار شناسی جزو مهم‌ترین وظایف این قشر است.

گام بلند هنرمندان ساحل‌نشین برای گره‌زدن گرمای بوشهر به انتخابات ریاست جمهوری

وی با تاکید بر سخنان ارزشمند رهبری اظهار کرد: اقدام به انتخابات و شرکت و حضور حداکثری به منزله انجام عمل صالح است آن‌هم در شرایطی که دشمن به طور مداوم در حال برنامه ریزی و فعالیت برای کم‌رنگ کردن حضور موثر آحاد مردم است.

این نویسنده یادآور شد: در رأس همه افراد که بر آنان واجب است در انتخابات شرکت کنند، هنرمندان و نویسندگان و شاعران با ایجاد فضا و شور و شعور انتخاباتی می‌توانند دعوت کننده و ترغیب کننده باشند.

وی افزود: ما برای عزت بخشی و قدرت بخشی به کشورمان نیازمند در کنار یکدیگر بودن هستیم و در یک نقطه مشترک به نام انتخابات، آینده کشور را رقم بزنیم.

ضرورت نقش آفرینی ویژه هنرمندان برای مشارکت آحاد مردم در انتخابات

دیگر هنرمند بوشهری نیز گفت: هر چند پرواز آسمانی و فقدان دنیوی شهید رئیسی و همران وی بسیار جانکاه است ولی بی تردید کارهای ارزشمند و ماندگارِ شهیدان خدمت روی زمین نمی‌‎ماند که برای ادامه این رویکرد ملّت فهیم ایران باید دراین برهه حساس خودشان خلقِ حماسه حضور در هشتم تیرماه آماده کنند.

«حیدر رضانیا» نویسنده کتابِ "میراث‌هایِ معنوی روستازادگان " با اهمیّت دانستن نقش هنر پروران، ناشران برای ایجاد شور و شوق انتخاباتی بیان کرد: دعوت و درخواست فرهنگیان، فرهیختگان، هنرپروران، کاتبان، ناشران، مؤلفان برای مشارکت حداکثری مردم در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری یک مشت محکم به دهان یاوگویان و منجر به شکل گیری طروات و شور و نشاط انتخاباتی می‌شود.

گام بلند هنرمندان ساحل‌نشین برای گره‌زدن گرمای بوشهر به انتخابات ریاست جمهوری

وی با مهم دانستن حضور و نقش آفرینی هنرمندان در زمینه هجمه تبلیغاتی دشمنان و خنثی سازی حرکاتِ تبلیغاتی آنها عنوان کرد: در حال حاضر هنرمندان جوانی با بصیرت انقلابی در استان بوشهر به صورت خودجوش در حال تلاش برای مشارکت حداکثری مردم برای انتخابات هستند که نقش چنین جوانانی برای درک شرایط امروز کشور جای تقدیر و تشکر دارد.

این نویسنده و پژوهشگر دفاع مقدّس بیان کرد: مشارکت حداکثری در پای صندوق های رأی و انتخاب فرد جهادی و دنبال رو " شهید خدمت " بر اساس بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی و لبیک به ندای معظم له است.

نقش ویژه هنرمندان برای اعتلای مردم سالاری دینی

دیگر هنرمند بوشهری نیز گفت: هنرمندان کشور می توانند در همراه با سایر اقشار در جهت اعتلای مردم سالاری دینی اهتمام ورزیده و علاوه بر ترغیب مردم نقش سازنده تک تک افراد در سرنوشت کشور را تبیین نمایند.

«هانا دهقانی» از شاعران برگزیده ملی افزود: هشتم تیرماه روز تجلی همدلی و همزبانی و خلق حماسه ای دیگر است که همانند ادوار گذشته عرصه انتخابات را بعنوان نماد مقبولیت نظام به منصه ظهور بگذاریم.

گام بلند هنرمندان ساحل‌نشین برای گره‌زدن گرمای بوشهر به انتخابات ریاست جمهوری

خالق کتاب «دیواره‌ها» ادامه داد: بدون تردید در این برهه حساس و سرنوشت ساز نقش و تاثیر هنرمندان در روشنگری احاد مردم برکسی پوشیده نیست.

این فرهنگی جوان مردم را به شرکت در آزمون بزرگ انتخابات پیش رو دعوت و همچنین انتخاب نامزد اصلح را رسالتی مهم و انکارناپذیر برای سربلندی کشور دانست.

شورای نگهبان، اسامی ۶ نامزد انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد که براساس حروف الفبا «مسعود پزشکیان»، «مصطفی پورمحمدی»، «سعید جلیلی»، «علیرضا زاکانی»، «سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی» و «محمدباقر قالیباف» با یکدیگر رقابت می‌کنند.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیر ماه سال جاری همزمان با سراسر کشور در استان بوشهر نیز برگزار می‌شود.

نظر شما