شناسهٔ خبر: 67309822 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون وزارت بهداشت:

تلاش شده است دانشگاه‌ها براساس نیاز کشور پژوهش کنند

الناز آخوندی الناز آخوندی

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم این بود که دانشگاه‌ها براساس نیاز کشور پژوهش کنند.

صاحب‌خبر -

یونس پناهی امروز (شنبه، دوم تیر ماه) در حاشیه افتتاح پروژه‌های سلامت‌محور استان زنجان در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه پژوهش در دولت شهید آیت‌الله رئیسی به سمت مسئله‌محوری حرکت کرد، اظهار کرد: در این ارتباط هشت سیاست کلان در حوزه پژوهش اعلام شد و اولین نکته این بود که همه مراکز تحقیقاتی و پژوهشی باید به‌صورت شبکه‌ای فعالیت داشته باشند و از اقدامات جزیره‌ای اجتناب کنند.

وی بیان کرد: یکی از گلایه‌های مطرح‌شده این بود که دسترسی محققان و پژوهشگران به امکانات پژوهشی عادلانه نیست، ولی تلاش شد دانشگاه‌های کشور از نسل یک آموزشی به نسل دو پژوهشی و سپس به نسل سه ارتقا یابند. امروزه دانشگاه‌های علوم پزشکی، مراکز تحقیقاتی و پژوهشی، پژوهش را برای حل مسئله و در راستای نیازهای مردم به کار می‌گیرند.

پناهی با بیان اینکه اکنون ۱۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان در عرصه سلامت فعالند که این تعداد در زمان آغاز به کار دولت سیزدهم ۷۳۰ مورد بود، ادامه داد: شمار پارک‌های علم و فناوری کشور در ابتدای دولت سیزدهم ۱۰ مورد بود که اکنون با کارهای انجام‌شده به ۲۰ مورد افزایش یافته است.

معاون وزیر بهداشت گفت: در زمان حاضر تامین بسیاری از مواد اولیه دارویی بیماری‌هایی مانند ام‌اس و حتی شیمی‌درمانی با حمایت وزارت بهداشت واگذار شده است و این وزارتخانه به مراکز تحقیقاتی کشور ماموریت داده تا برای درمان بیماری‌های سخت درمان مانند سرطان از روش‌های جدید کمک بگیرند تا بیماران در درمان سهولت بیشتری داشته باشند.

او بیان کرد: بحث جوانی جمعیت، مسائل مربوط به سلامت خانواده، پیمایش بیماری‌های مهم مثل پرفشاری خون و دیابت نشان داد وزارتخانه، بهداشت را بر درمان مقدم می‌داند.

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات مهم توسعه مراکز درمانی و بیمارستان‌ها متناسب با نیاز مردم است، گفت: یکی از نیازهای جدی کنونی وجود دستگاه‌ها و تجهیزاتی است که در غربالگری کمک می‌کند تا بیماری‌ها به‌موقع تشخیص داده شود که اقدامات لازم در این زمینه در دولت سیزدهم انجام شد.

انتهای پیام

نظر شما