شناسهٔ خبر: 67309804 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شیرازه | لینک خبر

معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استاندار فارس خبر داد:

تعیین تکلیف موزه مشاهیر و منطقه‌ای فارس

ایسنا

از تعیین تکلیف پروژه موزه مشاهیر و منطقه‌ای استان خبر داد و افزود: در نشستی با حضور استاندار فارس و مدیران ارشد استان موانع اجرایی این پروژه بررسی و دستورات لازم صادر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، محمد فرخ زاده امروز، ۲ تیرماه در حاشیه نشست تعیین تکلیف پروژه‌های گردشگری استان فارس گفت: در این نشست تکلیف چند پروژه مهم گردشگری استان از جمله باغ‌موزه مشاهیر و موزه منطقه‌ای استان فارس مشخص شد.

وی افزود: عملیات اجرایی پروژه باغ‌موزه مشاهیر با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد به دلیل اهمال پیمانکار مدت‌هاست به ورت جدی دنبال نمی‌شود که در این نشست بنا بر تعیین تکلیف فوری توسط میراث‌فرهنگی استان شد.

 

فرخ زاده همچنین به موزه منطقه‌ای اشاره کرد و افزود: گنجینه امن اشیاء تاریخی در زمینی به مساحت ۲۹ هزار مترمربع و موزه منطقه‌ای فارس با وسعت ۲۰ هزار مترمربع از سال ۸۹ شروع شده و قرار بر تملک زمین توسط راه و شهرسازی استان بوده است که بخشی انجام و در این جلسه مقرر شد ۶ پلاک ضروری دیگر آن با پیگیری میراث و تملک راه و شهرسازی دراسرع‌وقت تملک و تحویل پروژه شود.

معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استاندار فارس یادآور شد: از سال ۹۷ محدوده پروژه باغ‌موزه مشاهیر که آن زمان ۱۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، به بخش خصوصی واگذار شد و سرمایه‌گذار برای اجرای پروژه اقدام کرد که در حال حاضر ۷۵ درصد و البته با مشکل عدیده عدم انجام تعهدات پیمانکار مطابق قرارداد و عدم تعیین تکلیف در سال‌های گذشته توسط میراث‌فرهنگی استان مواجه شد.

وی با تصریح اینکه هم‌اکنون موضوع اصلی، عدم تملک باقی‌مانده پلاک‌های معارض طرح است، از تصمیم‌گیری برای تهاتر ۶ قطعه زمین خبر داد و افزود: در نشست مذکور مقرر شد میراث‌فرهنگی استان در کمترین زمان ممکن پلاک‌های معوض را تعیین و پس از تملک تحویل گیرد.

فرخ زاده در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به عزم استان بر اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام افزود: این جلسات به‌صورت مستمر و دوره‌ای برگزار می‌شود تا روند مشکلات موجود در مسیر طرح‌ها برطرف و در اجرای آن تسریع شده و خبرهای خوبی در این باره به مردم شریف فارس اعلام شود.

انتهای خبر/

نظر شما