شناسهٔ خبر: 67309780 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

افتتاح همزمان ۶۷۸ طرح‌ حوزه بهداشت و درمان در کشور

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: امروز همزمان ۶۷۸ طرح‌ حوزه بهداشت و درمان در کل کشور افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، داود منظور پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح همزمان پروژه‌های حوزه بهداشت و درمان استان مرکزی همزمان با افتتاح و بهره‌برداری 678 طرح‌های حوزه بهداشت و درمان کشور به صورت دور سخنی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز همزمان 678 طرح‌ حوزه بهداشت و درمان در کل کشور افتتاح شد،  افتخار داشتم در شهر اراک برای افتتاح چندین پروژه شهرستانی حضور پیدا کنم، به همکاران وزارت بهداشت و خیرین خدا قوت عرض می‌کنم، امروز شاهد افتتاح کلان بیمارستان دولتی ولی‌عصر(عج) و سه بیمارستان مشارکتی خیرساز و دولتی و یک مرکز دیالیز در دولت سیزدهم هستیم.

وی افزود: کل تخت‌های بیمارستانی استان مرکزی یک هزار و 450 تخت است و امروز مجموعاً 750 تخت بیمارستانی در استان مرکزی افتتاح شد، یعنی به میران 50 درصد تخت‌های بیمارستانی که تا ابتدای این دولت ساخته و بهره‌برداری شده بود امروز به ظرفیت حوزه بهداشت و درمان استان مرکزی افزوده می‌شود.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تصریح کرد: ارزش روز سرمایه‌گذاری‌ طرح‌های حوزه بهداشت و درمان استان مرکزی حدود 7.5 همت برآورد شده است، یاد و بزرگداشت رئیس جمهور فقید و شهید که شخصاً پیگیر مسائل مربوط به بیمارستان ولی‌عصر(عج) بودند و بنا بر این بود که افتتاح این بیمارستان با حضور شخص رئیس جمهور انجام شود را گرامی می‌داریم.

منظور بیان کرد: امروز آیین افتتاح طرح‌های حوزه بهداشت و درمان استان مرکزی بنده به نیابت از شهید جمهور حضور پیدا کردم امیدواریم در دولت چهاردهم راه سازندگی و ارائه خدمت به مردم تداوم پیدا کند.

به گزارش تسنیم، ابر پروژه بیمارستان ولی‌عصر(عج) با وسعت 55 هزار مترمربع در 13 طبقه و 9 بخش تخصصی با ارزش بالغ بر  5 هزار و 120 میلیارد تومان و 520 تخت بستری به عنوان  بزرگترین طرح درمانی ترومای درمانی غرب کشور، پس از 18 سال با همت و پیگیری شهید جمهور آیت‌الله رئیسی صبح امروز دوم تیرماه با حضور داود منظور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و مسئولان استانی افتتاح شد.

فاز سوم بیمارستان آیت‌الله خوانساری به مساحت حدود 4700 متر مربع در چهار طبقه از سال 96 آغاز شد که در شروع دولت سیزدهم از 60 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار بود که اکنون با 76 تخت بستری به عنوان نخستین مرکز تخصصی ارائه دهنده خدمات جراحی سرطان در استان مرکزی شامل پنج اتاق عمل، بخش اورژانس و بخش جراحی افتتاح شد.

بیمارستان تخصصی و فوق‌تخصصی سینا رضایی‌آشتیانی سال 96 آغاز و با 45 درصد تحویل دولت سیزدهم شد، با ارزش بالغ بر یک هزار و 200 میلیارد تومان در چهار طبقه احداث و از ظرفیت 110 تخت برخوردار است و دارای بخش‌های مختلف زنان، اتاق عمل و نوزادان با پیشرفته‌ترین و بروز‌ترین تجهیزات است. اتاق LDR یا اتاق خصوصی مادر در این بیمارستان پیش‌بینی شده و مادران در 24 اتاق LDR می‌توانند همه فرایند پیش، حین و بعد از زایمان را در کنار خانواده سر کنند.

مرکز تخصصی دیالیز حضرت فاطمه زهرا(س) با 43 تخت بستری در سه طبقه به مساحت پنج هزار و پنج مترمربع 1200 میلیارد ریال اعتبار ملی و خیران افتتاح شد.

فاز سوم پروژه بیمارستان آیت الله خوانساری، مرکز دیالیز حضرت فاطمه زهرا(س)، بیمارستان فوق تخصصی زنان و زایمان سینا رضایی‌آشتیانی ازجمله برنامه‌های حوزه بهداشت و درمان شهر اراک است که با حضور داود منظور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام/711/

نظر شما