شناسهٔ خبر: 67309711 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شهردار قشم: یک میلیارد ریال به کودکان اوتیسم اختصاص یافت

قشم - ایرنا - شهردار قشم گفت: یک میلیارد ریال اعتبار و کمک حمایتی برای خدمات رسانی به بیماران و کودکان مبتلا به اوتیسم یا درخودماندگی بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس از سوی این نهاد اختصاص یافته است.

صاحب‌خبر -

میرداد میردادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه هزینه های درمان و کنترل بیماران و کودکان مبتلا به اوتیسم برای خانواده های درگیر این بیماری در این جزیره خیلی بالا است، اظهار کرد: خدمات رسانی شهرداری ها باید به گونه ای برنامه ریزی و عملیاتی شود که تمامی اقشار جامعه از آن بهره مند شوند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون یک میلیارد ریال از منابع شهرداری قشم به حمایت از این بیماران اختصاص یافته است، گفت: اختلال طیف اوتیسم شایع ‌ترین اختلال رشدی و از جمله اختلالات پر هزینه ای است که نیاز به خدمات تخصصی مستمر روان شناسی، کاردرمانی، گفتار درمانی و نظایر آن دارد.

شهردار قشم توضیح داد: حمایت‌های شهرداری در قالب حمایت های نقدی از مراکز خدمات رسان به این کودکان و تامین وسایل بازی ویژه آنان انجام شده است.

میردادی اضافه کرد: امید است با ایفای نقش سایر دستگاه های مسوول در قبال بیماران و کودکان دارای اختلال اوتیسم در سطح این شهرستان مرزی و جزیره قشم شاهد بهبود شرایط و ارتقای کیفیت زندگی افرادی باشیم که توجه به هزینه های درمان آنان به همیاری همگانی و مشارکت حداکثری نیازمند است.

وی با اشاره به اینکه بیماران و کودکان مبتلا به بیماری اوتیسم نیازمند حمایت های جدی مادی و عاطفی از سوی قشموندان، جامعه و خیران هستند، گفت: شهرداری قشم سال ۱۴۰۲ نیز ۸۰۰ میلیون ریال مساعدت نقدی در راستای کاهش و درمان این بیماری و حمایت از سایر بیماران خاص و صعب العلاج در شهر قشم پرداخت کرده است.

به گزارش ایرنا، «اوتیسم» یا «درخودماندگی» یک اختلال عصبی - رشدی یا نورولوژیک است که در سال‌های اولیه رشد کودک یعنی تا پیش از سه سالگی نمایان می‌شود.

طیفی از این اختلال در صورت تشخیص به موقع از طریق غربالگری قابل مداخله و درمان است.

مهمترین علایم بیماری اوتیسم شامل خنده ها و گریه های بی مورد، ترس از تغییر، تکرار یکنواخت اصوات، چرخیدن و تاب خوردن، فرار از در آغوش گرفته شدن، رفتارهای تکراری و قالبی و ترجیح تصاویر بی جان به جاندار است.

کودکان و بزرگسالان مبتلا به اوتیسم در ارتباطات کلامی و غیر کلامی، تعاملات اجتماعی و فعالیت های مربوط به بازی مشکل دارند.

این اختلال هیچ محدودیت نژادی، قومی یا اجتماعی ندارد، میزان درآمد خانواده، سبک زندگی یا تحصیلات نیز بر کودکان مبتلا به اوتیسم هیچ تاثیری ندارد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

نظر شما