شناسهٔ خبر: 67309634 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

شروع طرح آمارگیری سنجش ارزش افزوده اقتصاد دیجیتال در استان | وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر از شروع طرح آمارگیری سنجش ارزش افزوده اقتصاد دیجیتال در سطح ملی و استانی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر، علی سملیان مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان گفت: اقتصاد دیجیتال به‌عنوان یکی از بخش‌های مؤثر بر اقتصاد، بیش از 7 درصد از تولید ناخالص داخلی ایران را تشکیل داده است؛ براین اساس در مسیر رشد اقتصادی کشور بهره‌گیری از ظرفیت اقتصاد دیجیتال ضرورتی اجتناب‌ناپذیر خواهد داشت.

 

وی افزود: اقتصاد دیجیتال ترکیب گسست‌ناپذیر و برگشت‌ناپذیر دو عنصر «اقتصاد» و «دیجیتال» است که در بیان ساده به معنای بهره‌گیری از مفهوم دیجیتال در راستای افزایش تولید (کالا یا خدمت) و بهره وری است. به‌ عبارت‌ دیگر، چارچوبی متشکل از ارزش‌های خلق شده از تحول دیجیتال و مدل‌های کسب‌وکاری نوین و فعالیت‌های اقتصادی مرتبط با فناوری‌ اطلاعات و ارتباطات را اقتصاد دیجیتال می‌نامند.

 

سملیان خاطرنشان کرد: طرح آمارگیری سنجش ارزش افزوده اقتصاد دیجیتال در سطح ملی و استانی توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با همکاری پژوهشکده آمار ایران از تاریخ 04/03/1403 شروع می شود.

 

وی اظهار کرد: کسب و کارهای مجازی و پلتفرم های فعال استان در این طرح آمارگیری، مشارکت خواهند داشت.

نظر شما