شناسهٔ خبر: 67309444 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

تشدید موج گرما در جنوب اروپا

موج گرما در جنوب اروپا موجب افزایش نگرانی‌های ایمنی و سلامتی شده است. شهرهای سراسر اروپا در حال جست‌وجوی راهکارهایی برای مقابله با گرمای شدید هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، بادهای شمال آفریقا موجب افزایش دما در جنوب اروپا از جمله ایتالیا و کشورهای بالکان شده است، به این ترتیب این مناطق در هفته جاری با گرمای شدیدی مواجه خواهد بود. مقامات بهداشتی به مردم هشدار داده‌اند تا حد ممکن از خانه‌ها خارج نشوند، بیرون از خانه حتماً در سایه حرکت کنند و هیدراته بمانند.

تشدید موج گرما در جنوب اروپا

موج گرما در اروپا

هشت شهر ایتالیا با پیش‌بینی دمای بیش از ۳۹ درجه سانتی‌گراد در بعضی از مناطق کشور هشدار گرما صادر کردند. این شرایط هفته گذشته مقامات یونان را مجبور به تعطیلی آکروپولیس در آتن کرد، زیرا دمای هوا در بیشتر مناطق مرکزی و جنوبی یونان از ۴۰ درجه فراتر رفته بود. در امتداد سواحل ترکیه نیز دمای هوا ۱۲ درجه بالاتر از حد معمول برای فصل جاری بود.

خطر موج گرما در اروپا موجب شده است که سازمان‌دهندگان بازی‌های المپیک پاریس در مورد ایمنی ورزشکاران احساس نگرانی داشته باشند. گرما همچنین سالمندان سراسر قاره را خانه‌نشین کرده و سلامت نوزادان را به خطر انداخته است.

تشدید موج گرما در جنوب اروپا

تأثیر گرمای هوا بر بدن انسان

دما و رطوبت بسیار بالا می‌تواند با از بین رفتن بدن انسان در یک دوره طولانی همراه باشد. با توجه به افزایش دما در اروپا، محققان در حال بازآفرینی گرما و رطوبت به‌طور مصنوعی در نمونه‌های آزمایشگاهی هستند تا چگونگی از کار افتادن اندام‌های بدن و شیوه‌های مقابله با آن را مورد بررسی قرار دهند.

نتایج نشان می‌دهد افراد بر اساس سن، تناسب اندام و مشکلات سلامتی زمینه‌ای، واکنش متفاوتی در برابر گرمازدگی نشان خواهند داد. اگر دما به بالای ۴۰ درجه برسد، بدن به یک منطقه خطر وارد می‌شود و اندام‌ها ممکن است شروع به از کار افتادن کنند یا بهینگی عملکرد خود را از دست بدهند. دلیل این امر می‌تواند دناتوره شدن پروتئین باشد که موجب تغییر شکل دادن و جداشدن تعدادی از آن‌ها می‌شود.

محققان در حال حاضر از شهروندان خواسته‌اند که بدن خود را هیدراته نگه دارند، به‌ویژه که رطوبت هوا مانع از تعدیل دمای بدن به صورت طبیعی با عرق کردن می‌شود و ممکن است راهکارهایی هم چون مه‌پاشی در شرایط فعلی کارایی نداشته باشد.

تشدید موج گرما در جنوب اروپا

نظر شما