شناسهٔ خبر: 67309253 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

هدایای گام اول نهضت ملی «زندگی با آیه‌ها» اهدا شد

مسئول دبیرخانه نهضت ملی زندگی با آیه‌ها از پرداخت هدایای گام نخست مسابقات این طرح، که طی ماه مبارک رمضان برگزار شده بود، خبر داد و گفت: در مجموع تعداد شرکت‌کنندگان بیش از ۱۱ میلیون نفر بود.

صاحب‌خبر -

امیرحسین قزل‌ایاغ، مسئول دبیرخانه «نهضت ملی زندگی با آیه‌ها» در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به پرداخت هدایای گام نخست مسابقات این طرح، که طی ماه مبارک رمضان 1403 برگزار شده بود، گفت: مسابقات مختلف نهضت ملی زندگی با آیه‌ها با هدف تبیین بیشتر آیات، ایجاد شور و نشاط و فضای قرآنی در جامعه، انس بیشتر افراد با قرآن کریم و حفظ و درک عمیق‌تر آیات و استفاده آن در متن زندگی روزمره در اپلیکیشن و سکوهای مختلف و رسانه ملی و انجام تبلیغات در مؤسسات، تشکل‌های قرآنی و نمایشگاه‌های قرآن سراسر کشور برگزار شد.

وی افزود: این مسابقات به‌صورت تخصصی‌تر در پایگاه اطلاع‌رسانی «مسطورا» برای افرادی که به صورت تخصصی جریان را دنبال می‌کردند، برگزار شد. تعداد شرکت‌کنندگان بیش از ۱۱ میلیون نفر بود که اگر بخواهیم تعداد مراجعات و بازدید‌های افراد از سایت‌ها و بستر‌های فضای مجازی را در نظر بگیریم، این تعداد بسیار بیشتر از عدد ذکر شده است.

قزل‌ایاغ ادامه داد: در این دوره از مسابقات بیش از هزار جایزه نقدی و غیر نقدی شامل کمک‌هزینه حج عمره، عتبات عالیات و مشهد مقدس، هدایای نقدی، گوشی هوشمند، محصولات الکترونیک و ... برای شرکت‌کنندگان از سراسر کشور در نظر گرفته شده بود که پس از تخصیص اعتبار لازم به تمامی برندگان اهدا شد.

مسئول دبیرخانه نهضت ملی زندگی با آیه‌ها گفت: علاوه بر مسابقات روزانه، آزمون تخصصی مجازی تبیین و حفظ آیات هم برای افرادی که می‌خواستند به صورت ویژه و تخصصی‌تر در این طرح شرکت کنند، برگزار شد که سؤالات آن از سوی دبیرخانه ملی حفظ قرآن کریم طراحی شد و نکته جالب اینکه با وجود زمان‌بر بودن این آزمون که بیش از بیست دقیقه برای پاسخ به سوالات طول می‌کشید، بالغ بر یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در این آزمون‌ها شرکت کردند که از این تعداد بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر توانستند به حد نصاب نمرات دست پیدا کنند و حائز دریافت مدرک رسمی و معتبر از سازمان دارالقرآن الکریم شدند.

قزل‌ایاغ تصریح کرد: نهضت ملی زندگی با آیه‌ها یک جریان ادامه‌دار قرآنی در کشور است که صرفا ویژه ماه مبارک رمضان نیست و در تمام فصول و مناسبت‌ها ادامه خواهد داشت و مسابقات این طرح نیز در کنار این طرح طراحی شده و به عناوین مختلف برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

نظر شما