شناسهٔ خبر: 67309249 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سیل چالوس تلنگری برای تهیه بیمه/ چه بیمه‌نامه‌هایی بخریم؟

هر چند وقت یکبار در گوشه کنار این جهان حوادث ناگواری همچون زلزله و سیل رخ می‌دهد...

صاحب‌خبر -

هر چند وقت یکبار در گوشه کنار این جهان حوادث ناگواری همچون زلزله و سیل رخ می‌دهد که ذهن افراد را به سمت دریافت پوشش‌های بیمه‌ای سوق می‌دهد، اما با گذشت زمان تهیه بیمه نامه رنگ می‌بازد، با این تفاسیر جای سوال دارد که چه بیمه‌نامه‌هایی می‌توان قبل از وقوع حادثه به خصوص بلایای طبیعی تهیه کرد.

به گزارش روابط عمومی و تبلیغات بیمه رازی، روزهای انتهایی هفته گذشته اتفاقی ناگوار در جاده چالوس محدوده رستوران دربند رخ داد، اتفاقی ناگوار که به گم شدن و فوت سه نفر از اعضای یک خانواده منجر شد که البته این پایان ماجرا نبود و سیل وحشتناک جاده چالوس در روزهای انتهایی بهار 1403 خسارت‌های مالی به همراه داشت و بار دیگر فکر و ذهن بسیاری را به سمت تهیه پوشش‌های بیمه‌ای سوق داد.

حال جای سوال است قبل از وقوع این حادثه چه بیمه‌نامه‌هایی باید خریداری می‌شد؟

در ابتدا باید گفت باید برای خودروها بیمه بدنه و شخص ثالث خریداری کرد و در کنار آن برای رستوران‌های مسیر باید بیمه آتش سوزی با پوشش‌های اضافی خریداری شود.

اما در چنین مواقعی، عزیزتر از مال و اموال، جان افراد است که افراد هم می‌توانند برای خود بیمه حوادث انفرادی خریداری کنند.

جای سوال است که خسارت وارده به جاده از چه محلی تامین می‌شود؟ سازمان راهداری و وزارت راه و شهرسازی تمام راه‌های کشور را زیر پوشش بیمه برده‌اند که به طور حتم جاده چالوس تحت پوشش بیمه مهندسی خواهد بود و به دلیل آنکه بیمه مهندسی در زمینه تحت پوشش قرار گرفتن راه‌ها سرمایه قابل توجهی می‌طلب، پای بیمه اتکایی به این ماجرا باز می‌شود.

با این تفاسیر مسعود یوسفی- سرپرست مدیریت بیمه‌های خودرو شرکت بیمه رازی گفت: بیمه بدنه خودرو به طور کلی سانحه را پوشش می‌دهد، که بیمه گزار باید در زمان خرید بیمه بدنه، پوشش‌های بلایای طبیعی شامل سیل، زلزله و آتشفشان را خریداری کنند.

او ادامه داد: بیمه بدنه خودروی بیمه رازی دارای مزیت‌های خاصی همچون ارائه پوشش حادثه، آتش سوزی، انفجار، صاعقه، سرقت، افت قیمت، نوسان قیمت، بلایای طبیعی، پاشش مواد شیمیایی برروی خودرو، امداد، اصل فرانشیز و استهلاک، ماده 10، هزینه توقف، هزینه ایاب و ذهاب و .. است.

یوسفی خاطرنشان کرد: بیمه ثالث در زمان بلایای طبیعی همچون سیل کمک حال است، زیرا اگر فردی درون خودرو باشد و حادثه‌ای رخ دهد و آسیبی به فرد یا افراد وارد شود، شرکت بیمه باید به واسطه بیمه شخص ثالث جبران خسارت کند.

همچنین رضا بیگدلی- مدیر بیمه‌های آتش سوزی شرکت بیمه رازی گفت: بیمه نامه آتش سوزی دارای یک پوشش پایه متشکل از آتش سوزی، صاعقه و انفجار است که بیمه گزار با توجه به محل ساختمان خود می‌تواند پوشش‌های اضافی دریافت کند.

او ادامه داد: پوشش‌های اضافی بیمه نامه‌‌های آتش سوزی شامل پوشش حادثه سیل، سرقت، سقوط بهمن، رانش زمین، انفجار، ریزش دهانه چاه، ضایعات آب باران، ترکیدگی لوله آب، سنگینی برف، مسئولیت مالی ناشی از آتش سوزی در قبال همسایگان و ... است.

بیگدلی یادآور شد: در جامعه امروز به دلیل افزایش هزینه‌های زندگی بسیاری از افراد خرید بیمه‌نامه را به آینده موکول می‌کنند، اما خرید بیمه نامه به خصوص بیمه‌هایی همچون بیمه آتش سوزی باید از اولویت‌های زندگی امروزی باشد، بررسی‌ها حکایت از آن دارد با پرداخت ماهیانه 50 هزار تومان می‌توان منزل و اثاثیه آن را تا مبلغ 3 میلیارد تومان بیمه آتش سوزی کرد.

همچنین رویا محمدی- رئیس اداره عمر، حوادث و مسافرتی بیمه رازی در رابطه با با بیمه نامه حوادث انفرادی بیان کرد: بیمه نامه حوادث انفرادی هزینه فوت و نقص عضو ناشی از حادثه و هزینه پزشکی ناشی از حادثه را پرداخت می‌کند که البته بلایای طبیعی طبق آیین نامه شماره 84 جزء استثنائات قرار می‌گیرد.

نظر شما