شناسهٔ خبر: 67309210 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

بلاتکلیفی ترامپ در موضوع حق سقط جنین

انجیلی‌های آمریکا در عین حال که از ترامپ برای انتخابات 2024 حمایت ‌می‌کنند به عنوان مخالفان سرسخت حق سقط جنین خواستار اعلام مواضع وی در این رابطه هستند.

صاحب‌خبر -

 دونالد ترامپ ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا قرار است در حالی برای جلب حمایت بیشتر مسیحیان انجیلی در آمریکا با آنها دیدار کند که بر خلاف مخالفت شدید آنها در به رسمیت شناختن حق سقط جنین در این کشور، هنوز موضع صریحی در این رابطه اتخاذ نکرده است.به گزارش آسوشیتدپرس، قرار است ترامپ روز شنبه با گروهی از انجیلی‌های آمریکایی با نفوذ در حوزه سیاست دیدار کند که شدیدا در جریان رقابت‌های ریاست‌جمهوری از وی حمایت می‌کنند، اما مایل هستند تا موضع ترامپ در قبال سقط جنین را دانسته و اطمینان حاصل کنند که وی اقدامات بیشتری را برای محدود کردن حق سقط جنین در آمریکا انجام می‌دهد. این در حالی است که مخالفت ترامپ با به رسمیت شناختن ممنوعیت حق سقط جنین در سراسر کشور و عدم تمایل وی به بیان برخی از جزئیات در مورد دیدگاه‌هایش در این موضوع با مواضع مسیحیان انجیلی در تضاد کامل قرار دارد و این موضوع می‌تواند برایش دردسرساز باشد. با این وجود ترامپ قصد ندارد به هیچ وجه حمایت این گروه از رای‌دهندگان آمریکایی را نسبت به خود از دست دهد، چرا که می‌داند، حمایت آنها کمک زیادی به وی برای پیروزی در رقابت مجدد با جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در انتخابات 2024 خواهد کرد.

بلاتکلیفی ترامپ در موضوع حق سقط جنین در آمریکا

انتظار مسیحیان انجیلی از ترامپ برای مخالفت در مورد حق سقط جنین در آمریکا در حالی مطرح می‌شود که سه تن از قضات دیوان عالی را که حق سقط جنین از سوی دادگاه فدرال این کشور را لغو کرده، توسط ترامپ به این سمت منصب شدند و اکنون هم وی استدلال می‌کند، حمایت از ممنوعیت سقط جنین می‌تواند به جایگاه جمهوری‌خواهان در آمریکا آسیب وارد کند.

این در حالی است که طبق نظرسنجی انجام گرفته از سوی آسوشیتدپرس نیز حدود دو سوم مردم آمریکا عنوان کرده‌اند، حق سقط جنین در این کشور باید به رسمیت شناخته شده و قانونی اعلام شود. تعارض دیدگاه‌های میان جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها بر سر حق سقط جنین موجب شده این موضوع به یکی از جنجالی‌ترین موضوعات میان بایدن و ترامپ در رقابت‌های انتخاباتی پیش روی آمریکا تبدیل شود.

 

نظر شما