شناسهٔ خبر: 67309158 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

تربیت بدون توقف؛ محور فعالیت های تابستانی دانش آموزان با نیازهای ویژه کردستان

رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان تلاش در جهت تحقق شعار تربیت بدون توقف را محور اصلی فعالیت های تابستانی و غنی سازی اوقات فراغت  دانش آموزان با نیازهای ویژه استان در تابستان 1403 عنوان کرد. رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان تلاش در جهت تحقق شعار تربیت بدون توقف را محور اصلی فعالیت های تابستانی و غنی سازی اوقات فراغت  دانش آموزان با نیازهای ویژه استان در تابستان 1403 عنوان کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ طالب محمدی؛ رویکرد اصلی در فعالیت‌های آموزشی، فرهنگی و ورزشی غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان با نیازهای ویژه در تابستان 1403 را آموزش مهارت‌های زندگی با تکیه بر شعار تربیت بدون توقف رشد وتعالی دانش آموزان ایرانی در پرتو همکاری نهادهای تربیتی و مشارکت مردم دانست.

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: تاکنون 470 دانش آموز دختر و پسر با نیاز های ویژه استان از طریق سامانه نورینو برای شرکت در پایگاه های تابستانی اعلام آمادگی و ثبت‌نام کرده اند .
محمدی اظهار کرد: فعالیت پایگاه‌های تابستانی اوقات فراغت تا ۲۰ شهریور ماه جاری برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه ادامه دارد.
وی از مجموعه برنامه‌های اوقات فراغت به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد تربیتی نام برد و افزود: در این پایگاه‌ها  رشته های ورزشی، دینی، هنری، مشاغل وبرنامه‌های فوق برنامه آموزشی  به دانش آموزان با نیازهای ویژه مدارس استثنایی و تلفیقی فراگیر مدارس پذیرا ارائه می شود.
محمدی با بیان اینکه تابستان امسال پایگاه های تابستانی به صورت متمرکز در مدارس استثنایی و غیر متمرکز در کانون پرورش فکری ، سالن‌های ورزشی و.... سطح استان برگزار می شود، اظهار کرد: فعالیت‌های تابستانی یکی از بسترهای اصلی شناسایی، هدایت استعداد، مهارت، تثبیت یادگیری و ارتقاء مهارت های فردی واجتماعی دانش آموزان است.
رییس آموزش و پرورش استان با تأکید بر لزوم همراهی و هماهنگی دستگاه‌ها و سازمان‌هایی که با آموزش وپرورش استثنایی هم پوشانی وظایف دارند، اظهار کرد: با توجه به تنوع استعدادها، علایق، نیازها و اقتضائات این دانش آموزان، آموزش وپرورش نیازمند همکاری سایر نهادها است.
محمدی اطلاع رسانی و همفکری با اولیاء دانش آموزان، برنامه ریزی دقیق ومنسجم درتمام فعالیت ها، فراهم کردن زمینه حضور بانشاط دانش آموزان و بکارگیری مربیان متخصص و علاقمند را از انتظارات آموزش وپرورش استثنایی از عوامل اجرایی پایگاه های فعالیت تابستانی اعلام کرد.
رییس آموزش و پرورش استان در ادامه گفت: همچنین طرح رهرو توانایی با هدف شناسایی دانش‌آموزان توانمند صرفنظر از محدودیت آنان در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری، مهارتی در پایگاه های تابستانی اجرا می شود.

نظر شما